نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تقوا مسیری برای رسیدن به شهد شهادت است

حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد رضا شاهرخی» با اشاره به اینکه شهدا از خداوند روزی شهادت را خواهان هستند، گفت: تقوا مسیر را برای فرد هموار می‌کند تا به شهد شیرین شهادت برسد.
کد خبر: ۳۷۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷ - 03January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد رضا شاهرخی» در خطبه های نماز جمعه خرم آباد با اشاره به شهادت مظلومانه شهید سلیمانی اظهار داشت: تقوا مسیر را برای فرد هموار می‌کند تا به شهد شیرین شهادت برسد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه باید این صفحه‌های تاریخ ورق بخورد تا سردارانی همچون سلیمانی که سر و جانش را بر کف دست گرفت و با خدا معامله کرد از انسان‌های اهل نفاق جدا شود، گفت: انبیای الهی در طول تاریخ، آموزه‌های خداوند را برای هدایت بشریت آورده‌اند و در جبهه مقدم در مقابل دشمنان راه خدا ایستادند.

وی با تاکید بر اینکه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گفتار، رفتار و سیره‌اش شهیدگونه بود، تاکید کرد:‌ ‌اتکا به قدرت لایزال الهی، همبستگی و مهربانی از اصول سرفرازی ملت‌ها  هستند که این شهید بزرگوار در  مسیر آن قدم برداشت و هرکجا وظیفه داشت حضور پیدا می‌کرد.

شاهرخی اضافه کرد: فراز و نشیب، سختی و آسانی‌ها باید در بین ملت‌ها و مردم باشد تا آنهایی که ایمان واقعی دارند از اهل شعار و نفاق مشخص شوند.

وی ادامه داد: انبیا الهی در طول تاریخ، آموزه های الهی خداوند را برای هدایت بشریت آورده اند و در جبهه مقدم در مقابل دشمنان راه خدا ایستادند و  فراز و نشیب، سختی و آسانی ها باید در بین ملت ها و مردم واقع شود تا آنهایی که ایمان واقعی دارند از اهل شعار و نفاق مشخص شوند.

خطیب جمعه خرم آباد گفت: افرادی شعار "نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا" سردادند ولی در میدان عمل، صحنه و عرصه را خالی کرده، به دشمن پناه بردند و جاسوس شدند .

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی افزود:‌سردار سلیمانی دیروز جز صدیقین بود و مدارج عالی معنوی را طی کرد و امروز به خیل شهدا پیوست که شهد شهادت بر او مبارک باد و گرچه این شهادت ناله های مارا از دل بیرون افکند و اشک ها را از چشم ما جاری ساخت اما ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند.

وی تاکید کرد:‌ با صلابت تر و محکم تر از گذشته از اهداف متعالی انقلاب اسلامی که امام راحل ترسیم کردند را دنبال می کنیم و پشت سر رهبر معظم انقلاب تا رسیدن به آخرین اهداف عالی اسلامی لحظه ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

خطیب جمعه خرم آباد اظهار داشت:‌اتکا به قدرت لایزال الهی، همبستگی  و مهربانی از اصول سرفرازی ملت ها  هستند که این شهید بزرگوار در  مسیر آن قدم برداشت و هرکجا وظیفه داشت حضور پیدا می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: سردار سلیمانی دراین دنیا هم شهید بود چراکه رفتار، گفتار و سیره اش شهیدگونه بود.

وی همچنین با اشاره به میلاد حضرت زینب (س)  و روز پرستار گفت: پیروزی خون بر شمشیر توسط این بانوی بزرگ رقم خورد که نشان می دهد بانوان در حاشیه نیستند و در نگاه اسلامی با رعایت حدود و شرایط می توانند در صحنه سیاسی و اجتماعی حضور یابند.

وی همچنین با یادآوری ۱۹ دی و شهادت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: کتاب زندگی این مادر و دختر ورق های درخشان بسیاری دارد که تدبیر منزل، مدیریت در خانه، ‌همراهی با همسر، تربیت فرزندان با ملاطفت و پند و اندرز از جمله این موارد است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه وظایف دیگر، این ۲ بانوی اسلام را از امور خانه غافل نکرده اظهار داشت: گاهی افراط و تفریط  بانوان در صحنه سیاسی و اجتماعی  و عدم حضور آنها در منزل منجر به آسیب فرزندان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت:‌ فاطمه زهرا (‌س) با حضور در عرصه سیاست در دفاع از حریم ولایت، به شهادت رسید و بانوی قهرمان کربلا نیز حسین ( ع) را تنها نگذاشت که در عرصه سیاسی با رعایت حدود، حجاب اسلامی و مقررات اسلامی حضور یافتند.

وی همچنین خضوع، خشوع، عابده و مطیع اوامر الهی بودن را از دیگر ویژگی این دوبانوی بزرگ اسلام برشمرد و افزود: زنان امروزی نیز می توانند با رعایت این نکات در جامعه باشند و فعالیت های ارزنده داشته باشند.

وی همچنین خواستار ارتقا شغلی پرستاران و توجه به سطح درآمدی آنها شد.

صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار