شخصیت‌های لبنان:

منطقه مدیون سردار سلیمانی است

بسیاری از نهاد‌ها و شخصیت‌های مخلتف لبنان هم با صدور بیانیه‌های جداگانه اقدام تروریستی آمریکا را هدیه ترامپ به اشغالگران صهیونیست خواندند و بر حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ مناسب به این اقدام بزدلانه و احمقانه آمریکا تاکید کردند.
کد خبر: ۳۷۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ - 03January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، شخصیت‌ها و نهاد‌های دینی و سیاسی منطقه مدیون سردار سلیمانی استدر لبنان به طور جداگانه با صدور بیانیه شهادت سردار سلیمانی و همراهانش را در حمله تروریستی آمریکا محکوم کردند و از حق ایران و گروه‌های مقاومت برای پاسخ به این جنایت آمریکا دفاع کردند.

شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای شیعیان در لبنان شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابو مهدی مهندس» معاون فرمانده نیرو‌های الحشد الشعبی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان در عراق و ملت ایران و عراق و همه ملت‌های اسلامی تسلیت گفت و این جنایت را قویا محکوم کرد.

در بیانیه شیخ قبلان آمده است: «پیامد‌های خطرناک این جنایت بر عهده آمریکا خواهد بود، زیرا این اقدام را به معنای اعلام جنگی می‌دانیم که دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا می‌خواهد با آن از رسوایی‌ها و مشکلات خود فرار کند.»

شیخ قبلان در بیانیه خود تاکید کرد: «اشغالگری آمریکا در کشور برادرمان عراق محکوم به نابودی است٬ به ویژه که مقامات مذهبی عراق از ظلم و استکبار و اشغالگری نفرت دارند و خون شهدا و مبارزان مقاومت٬ اشغالگران را نابود خواهد کرد.»

علامه سید «علی فضل الله» فرزند آیت الله محمد حسین فضل الله و خطیب جمعه در لبنان هم حمله درباره پیامد‌های اقدام تروریستی آمریکا در حمله به کاروان سردار سلیمانی و معاون سازمان الحشد الشعبی عراق برای ثبات منطقه و امنیت و اقتصاد آن هشدار داد و گفت: «این حمله هدیه تازه‌ای از سوی دولت آمریکا به دشمن صهیونیستی بود که هنوز سران آن واشنگتن را به حمله به جمهوری اسلامی تشویق می‌کنند.»

به گفته علی فضل الله دشمن صهیونیستی سلیمانی را خطری برای موجودیت خود و تحرکات و فعالیت‌های خود در سطح همه منطقه می‌دانست، زیرا از جنبش‌های مقاومت و گروه‌های آن در همه منطقه و به خصوص فلسطین عملا حمایت می‌کرد.

او حمله تروریستی آمریکا را محکوم و به رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور و دو دولت و دو ملت ایران و عراق تسلیت گفت و تاکید کرد: «به آن‌هایی که گمان کنند با این کار به یک پیروزی رسیدند می‌گوییم واقعیت نشان داده کشتار و ترور، اراده امت را در مسیر پیشبرد اهداف بزرگ خود و آزادسازی سرزمین‌ها و مقدساتشان مستحکم‌تر می‌کند.»

علامه شیخ «عفیف النابلسی» هم با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را تسلیت گفت و ادامه داد: «ای فرزندان امت مقاومت و ملت‌های آزاده جهان،‌ای مردم عزیز ایران، خداوند قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر نیرو‌های غیور الحشدالشعبی را برگزید تا به خیل شهدای اسلام و بشریت ملحق شوند.»

وی افوزد: «آن‌ها طالب شهادت بودند و مدال شهادت را که شایسته آن بودند با جهاد و کار غیورانه برای دفاع از عزت، شرافت، حاکمیت و امنیت بسیاری از کشورهایشان در برابر جنایات تروریستی اشغالگران به دست آوردند.»

شیخ النابلسی شهادت سردار سلیمانی را خدمت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و ملت‌های ایران، عراق، فلسطین، یمن و سوریه تسلیت گفت.

شیخ «علی یاسین العاملی» رئیس مجمع علمای صور لبنان هم با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت خدمت آیت الله خامنه‌ای و مرجعیت عراق گفت: خون این شهدا حذف پروژه صهیونیستی-آمریکایی را از منطقه جلو خواهد انداخت.

وی تاکید کرد: لبنان از کشور‌هایی است که خیلی مدیون سردار سلیمانی است. او عاشق خاک، ملت و مقاومت لبنان بود. این مسئله در جنگ تابستان ۲۰۰۶ نمود داشت.

شیخ العاملی از ملت لبنان خواست با پایبندی به قدرت مقاومت که برای لبنان پیروزی‌ها به ارمغان آورده و دشمن را از تجاوز بازداشته است، حامی دستاورد‌های لبنان باشند.

شیخ یاسین تاکید کرد: «تلاش‌های قاسم سلیمانی و برادرانشان برای صیانت از بشریت و اسلام در برابر زیاده خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی به خصوص در منطقه بود و منطقه از افغانستان تا فلسطین و لبنان و عراق و سوریه مدیون قاسم سلیمانی است. تلاش‌های قاسم سلیمانی در پیروزی بر گروه‌های تکفیری نمود دارد که کارشان کشتار و تروریسم در منطقه بود. تلاش‌های قاسم سلیمانی در ایجاد تهدید مستمر علیه رژیم غاصب صهیونیستی بود.»

وی حماقت دولت آمریکا و محور آمریکایی را یک خودکشی راهبردی برای نقشه‌های استعمارگرایانه آن‌ها خواند و گفت: «این حماقت پیامد‌های وخیمی در سطح دنیا خواهد داشت، زیرا موازنه‌های قوا به هم ریخته است و دولت آمریکا به قدرت خیالی خود در اتکا به مزدوران ریز و کوچک خود در منطقه اتکا دارد. ملت‌های منطقه و قدرت‌های مقاومت هم باید تلاش خود را برای آزادسازی منطقه از چنگ رژیم اشغالگر و در راس آن فلسطین بیشتر کنند.»

«امیل لحود» رئیس جمهور پیشین لبنان هم با صدور پیام تسلیت به این مناسبت گفت: «بار دیگر آمریکا به ما ثابت کرد که نماد اول تروریسم در جهان است که افرادی را در کشور‌هایی هزار کیلومتر دورتر از خاک خود به بهانه مبارزه با تروریسم به قتل می‌رساند در حالی که آمریکا و شریک اسرائیلی آن و برخی شرکای عرب آن‌ها دست تروریسم در بیش از یک کشور و بخصوص در توطئه علیه منطقه هستند که اگر سردار سلیمانی و الحشد الشعبی و ارتش قهرمان سوریه و مقاومت محکم لبنان و حمایت‌های روسیه نبود ابوبکر البغدادی و امثال آن بر آنجا حکومت می‌کردند و سر‌های قربانیان خود را بر سر نیزه می‌کردند.

لحود گفت: نباید فراموش کنیم اگر مبارزه با تروریسم داعش و امثال آن در منطقه نبود مسیحی‌ها در بیش از یک کشور و به خصوص در عرراق نمی‌توانستند عید میلاد مسیح را جشن بگیرند و داعش به اخراج مسیحیان از خاک خود و کشتار و تعرض به زنانشان با سلاح ساخت آمریکا افتخار می‌کرد.

«هیات علمای بیروت» هم با صدور بیانیه‌ای تجاوز تروریستی آمریکا را محکوم کرد و شهادت سردار سلیمانی و همراهانش را به مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران و عراق تسلیت گفت.

در بیانیه آن آمده است: «دولت آمریکا همه حریم‌ها را شکسته است و مسئول پیامد‌های تجاوزی است که می‌تواند منطقه را به جنگی بزرگ سوق دهد.»

هیات علمای بیروت بر حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ مناسب به این اقدام بزدلانه و خائنانه و احمقانه است.

«جمیل السید» یک عضو پارلمان عراق هم در توئیتر نوشت: «آمریکایی‌ها پس از صدام سوار بر عراق شدند و همان شیوه لبنان را برای آن پیاده کردند. این کشور را به شیعه، سنی و کرد تقسیم کردند یعنی عراق یک کشور نیست و با این تفرقه افکنی اشغالگری خود را در آنجا تقسیم کردند و ثروت‌های آن را به غارت بردند، پس از ترور سلیمانی و المهندس چه اتفاقی خواهد افتاد؟. دولت عراق چند دسته باقی خواهد ماند، اما مردم آن آمریکا را بین قبول جنگ فرسایشی دراز مدت یا کوچ از عراق مخیر می‌گذارند.

حزب «التوحید العربی» لبنان هم با صدور بیانیه‌ای گفت: «امروز روز ناراحت کننده و دردناکی است که آزادگان جهان و مبارزان فرمانده سپاه قدس و مجاهد نستوه ابومهدی المهندس را از دست دادند. ترور آن دو، فصل جدیدی از تروریسم دولت آمریکا به دست دونالد ترامپ است و تجاوز‌های آن‌ها به عراق نقض آشکار حاکمیت عراق و تنشی خطرناک است که می‌تواند آتش جنگی ویرانگر را در منطقه روشن کند. این شهادت بزرگ لعنتی به دولت آمریکاست و فصل جدیدی از تقویت نقش محور مقاومت است.»

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار