انتقام سخت/ سرلشکر صفوی:

زنگ خطر برای عاملان شهادت «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به صدا درآمده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: حضور مردم در پاسداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نشان می‌دهد که زنگ خطر برای این اقدام جنایتکاران و عاملان این شهادت‌ها به صدا درآمده است.
کد خبر: ۳۷۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ - 04January 2020

زنگ خطر برای عاملان شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به صدا در آمده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عصر امروز (شنبه) در تجمع مردم اصفهان که به منظور پاسداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود، با اشاره به اینکه این تجمع عظیم، حماسی، پر از اشتیاق و عاطفه در حافظه تاریخی ملت ایران باقی می‌ماند، اظهار داشت: امروز شما مردم غیور و انقلابی نشان دادید که با وجود بارش باران و با داشتن انبوهی از غم، عزا و مصیبت آماده دفاع از مسیر جهاد، شهادت و نیز دفاع از امنیت ملی کشور و منطقه هستید.

وی افزود: شما با این حضور خود و وحدت دل‌ها نشان دادید که زنگ خطر برای این اقدام جنایتکاران و عاملان این شهادت‌ها به صدا درآمده است؛ این در حالی است که با شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هزاران جوان ایرانی، عراقی، لبنانی، سوری و یمنی، جایگزین مسیر نورانی این شهدا خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: شهادت مظلومانه این افراد باعث شده تا خشم مردم ایران و امت اسلام به خروش درآید؛ خون تمام کسانی که به این شهدا عشق می‌ورزیدند از سواحل مدیترانه تا خلیج فارس به خروش درآمده و برای گرفتن انتقام از آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها آماده هستند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: ثمره خون این شهدا این بوده که برخی از سیاسیون در منطقه از حالت سکون و سازش با ظالمان خارج شوند؛ این شهادت‌ها باعث شده عزم و اراده ملت‌ها در منطقه برای خارج کردن آمریکایی‌ها از سرزمین‌های اسلامی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه اعلام عزای عمومی فقط منحصر به ایران نمی‌شود، بلکه عزای عمومی برای کل مردم منطقه است، تصریح کرد: مردم سراسر جهان که از دل‌های روشن برخوردار بوده و صاحب عقل و منطق هستند حتی در آمریکا، این جنایت که به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته را محکوم می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه عنوان کرد: خشم مردم باعث شده تا نیرو‌های آمریکایی حاضر در منطقه از ترس نیرو‌های جبهه مقاومت در پایگاه‌های خود بلرزند و منتظر انتقام سخت آن‌ها باشند؛ در واقع این ترس، زمینه‌سازی برای مرگ آن‌هاست.

سردار صفوی سپس درباره ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم دوست و هم‌رزم سرداران شهید مردم اصفهان همچون خرازی و احمد کاظمی بود؛ به نحوی که او ماهی یک بار به اصفهان می‌آمد و بر سر مزار شهیدان خرازی و کاظمی اشک می‌ریخت.

وی افزود: قاسم سلیمانی انسانی بود که تفکر قرآنی و اسلامی داشت؛ او مطیع ولایت و سیاستمدار بود؛ قاسم سلیمانی که با رهبران کشور‌های منطقه مذاکره می‌کرد، از منطق بالایی برخوردار بود و علاوه بر این از فهم و اندیشه سیاسی بالایی نیز بهره می‌برد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین عنوان کرد: زمانی که داعش در عراق بقعه امامین عسکریین را منفجر کرد، تا نزدیکی‌های بغداد رفته بود، اما قاسم سلیمانی با استفاده از شیوه و تفکری بسیجی توانست دولت عراق را از سقوط نجات دهد که این هم با تشکیل بسیج مردمی عراق و قرار گرفتن آن‌ها در کنار ارتش این کشور میسر شد.

سرلشکر صفوی افزود: البته ابومهدی المهندس که بعد از جنگ در سال ۲۰۰۳ به عراق رفته بود، توانست ۲۲ تیپ مردم‌پایه حشدالشعبی را با جمعیت ۷۰ هزار نفری با مشارکت و مشاوره نیروی قدس در کنار ارتش این کشور سازماندهی کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: داعش آن زمان چنان گستاخ شده بود که برای ایران هم فردی را با عنوان خلافت خراسان تعیین کرده بود؛ این درحالی است که آن‌ها حتی فکر نمی‌کردند، بتوانند گوشه زخمی به ایران بزنند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی حدود ۴۰ سال مجاهدت بی امان در راه امنیت منطقه‌ای داشت؛ به عبارت دیگر بعد از خاتمه جنگ تحمیلی ما یا خانه‌نشین شدیم یا در کار‌های ستادی به فعالیت ادامه دادیم در حالی که او بعد از خاتمه جنگ در سایر خطوط مقدم میدان‌های نبرد حضور داشت و استراحت نمی‌کرد.

سردار صفوی با بیان اینکه از زمان «کارتر» تاکنون رئیس جمهوری بی عقل و بی خرد‌تر از ترامپ در آمریکا ندیده است، اظهار داشت: منطق رئیس جمهور آمریکا در ترور قاسم سلیمانی این است که «او از سوریه به عراق آمده بود تا به همراه حشد الشعبی اقداماتی را علیه منافع آمریکا در عراق انجام دهد؛ یعنی ایران در امور داخلی عراق دخالت می‌کند».

وی افزود: این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که آمریکایی‌ها از سال ۲۰۰۱ میلادی که به افغانستان حمله کردند، تاکنون به دفعات بسیار مردم مظلوم این کشور را کشتند؛ آن‌ها همچنین از سال ۲۰۰۳ که به عراق لشکرکشی کردند، بسیاری از مردم این کشور را به خاک و خون کشیدند و حتی داعش را در این سرزمین اسلامی به وجود آوردند؛ داعشی که زنان و دختران سوری را به کنیزی می‌فروخت و یا اسرا را زنده زنده می‌سوزاند.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه آمریکا تنها در این منطقه هفت تریلیون دلار هزینه کرده و ۲۰ هزار نفر از نیروهای ارتش این کشور در افغانستان طی مدت یاد شده، کشته و زخمی شدند، گفت: تمام اقدامات تجاوزکارانه آمریکا در منطقه فقط باعث شده تا ۹ میلیون نفر از مردم کشور‌های این منطقه آواره شوند؛ اما در مقابل، ایران بنا به درخواست دولت‌های عراق و سوریه در این دو کشور حضور یافت و به واسطه همین حضور توانست دست داعش را در کشور‌های یاد شده کوتاه کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: بعد از جنایت آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد و ساقط کردن هواپیمای مسافربری کشورمان با ۲۹۰ مسافر، ترور این شهدا بزرگترین سند جنایت آمریکاست که ننگ آن تا ابد در تاریخ این کشور باقی می‌ماند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم ایران انتقام خون فرمانده شهیدشان را خواهند گرفت، عنوان کرد: خون پاک این ۱۰ شهید، خون ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت را به جوش می‌آورد و همان‌گونه که ملت افغانستان ارتش سرخ شوروی سابق را همچون علف‌های هرز از کشورشان بیرون انداختند، همین سرنوشت محتوم نیز در انتظار آمریکاست تا با افتضاح از منطقه فرار کنند.

سردار صفوی تصریح کرد: تجربه تاریخی ملت شجاع عراق نشان می‌دهد همان‌گونه که انگلیسی‌ها را در سال ۱۹۲۰ از کشورشان بیرون کردند، اکنون نیز ملت این کشور با پشتیبانی از مرجعیت و دولت عراق، آمریکا را از کشورشان بیرون خواهند کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها از شهادت این افراد خوشحال نباشند؛ زیرا روز‌ها و شب‌های سختی در انتظارشان است، گفت: طوفان خشم ملت ایران، اساس آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها را بر هم خواهد زد؛ لذا آمریکایی‌ها بدانند در غرب آسیا ماندگاری نخواهند داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار