اسکای‌نیوز:

بزرگداشت در سه پایتخت، نشانگر اهمیت سردار سلیمانی است

پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، با اشاره برگزاری مراسم بزرگداشت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق، لبنان و ایران، نوشته است که این موضوع نشانگر اهمیت سردار سلیمانی است.
کد خبر: ۳۷۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ - 04January 2020

بزرگداشت در سه پایتخت، نشانگر اهمیت سردار سلیمانی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، اولین حضور عمومی در واکنش به ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در «بغداد» پایتخت عراق بود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای‌نیوز»، هزاران نفر از مردم عراق به همراه تعدادی از مقامات ارشد این کشور صبح شنبه در بغداد در مراسم بدرقه پیکر‌های حمله بامداد جمعه آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد شرکت کردند.

روز یکشنبه نیز در «بیروت» پایتخت لبنان مراسم یادبود دیگری برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود هزاران نفر از مردم لبنان در این مراسم حضور یابند.

روز دوشنبه نیز مراسم رسمی تشییع پیکر شهدای حمله آمریکا، در تهران، پایتخت ایران برگزار خواهد شد.

اسکای‌نیوز در گزارش خود نوشت: «سه یادبود در سه کشور کلیدی خاورمیانه نشان دهنده نفوذ و اهمیت مبارز در سایه ایران بود که برای چندین دهه سیاست خاورمیانه‌ای ایران را به پیش می‌برد.»

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار