معاون آموزش و پرورش لرستان:

راه و آرمان حاج قاسم‌ها ادامه و تحقق می‌یابد

«حجت‌الله مومنی» گفت: نهاد تعلیم و تربیت برای پرورش نسلِ جدید سلیمانی‌ها وظیفه‌ای خطیر و مسئولیتی مهم دارد تا فرزندانی تربیت کند که راه و آرمان حاج قاسم‌ها ادامه و تحقق یابد.
کد خبر: ۳۷۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ - 05January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از خرم آباد، جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه فجر در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی استان لرستان با رویکرد تاکید بر دانش آموز محوری برگزار شد.

«حجت‌الله مومنی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به شهادت سردار پُرافتخار اسلام و مجاهد بین‌المللیِ محور مقاومت، سپهبد «قاسم سلیمانی» را به پیشگاه  ولیعصر (عج) و محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت و اظهار داشت: اگر چه سردار قهرمان دل‌های ایرانیان به آرزوی دیرینه خود رسید و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست، ولی خبر عروج ملکوتی او بسیار سنگین و بهت آور بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان افزود: حاج قاسم رفت ولی دفاع همچنان باقی است و ادامه دارد. شهادت او پایان کار نیست بلکه یک شروع دوباره است، در این میان نهاد تعلیم و تربیت برای پرورش و آموزش نسلِ جدید سلیمانی‌ها وظیفه‌ای خطیر و مسئولیتی مهم دارد تا فرزندان و نسلی بالنده، شجاع، برومند و متعهد تربیت کند که عَـلَم بر زمین نماند و راه و آرمان حاج قاسم‌ها ادامه و تحقق یابد.

مومنی با اشاره به گرامیداشت دهه فجر و گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر عظیم‌ترین حادثه بشری و اسلامی بعد از تاریخ حوادث ائمه معصومین (ع) است.

این مسئول با اشاره به اصل تقویت نگرش اسلامی، وحدت، بصیرت و اطاعت از رهبری و قرآن در اجرای برنامه‌ها ادامه داد: باید با برنامه‌های شاد و مفرح در یادواره‌ها و دهه فجر برای اولیاء، معلمان و دانش آموزان زمینه‌های یاس و ناامیدی بیشتر استکبار و ایادی آنها را فراهم کنیم.

وی دهه فجر هرسال را یک فرصت تربیتی در حوزه‌های سیاسی و دینی برشمرد و تصریح کرد: دمیدن روح امید در دانش آموزان، فراهم ساختن زمینه ظهور و بروز خلاقیت‌های دانش آموزان در قالب موضوعات هنری به موازات ارزش‌های انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی از جمله دستاوردهای اجرای برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر است و دانش‌آموز به عنوان مهم‌ترین عنصر در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور دارند.

برگزاری نمایش قدرت دانش آموزان عضو تشکیلات دانش آموزی با عنوان یاوران انقلاب، اجرای گروه سرود همگانی ۱۳۵۷ نفره،  برگزاری مسابقه تیراندازی فرهنگیان، برپایی ۱۰۰ نمایشگاه مدرسه‌ای از دستاوردهای انقلاب و دیدار با خانواده شهدا از برنامه‌های این دهه خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار