ماجرای پشتیبانی شهید «ابومهدی المهندس» از کار تفحص شهدای دفاع مقدس

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روزی شهید «ابومهدی المهندس» متواضعانه به ما گفت از شما می‌خواهم من را به عنوان مسئول پشتیبانی کار خودتان در عراق تعیین کنید.
کد خبر: ۳۷۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ - 05January 2020

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «سید محمد باقرزاده»، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، با اشاره به شخصیت‌هایی که در جریان ترور اخیر از دست دادیم، اظهار داشت: «حاج قاسم سلیمانی» شخصیت شناخته شده از نخبگان برجسته نیر‌وهای مسلح بود که هم در حوزه جنگ نرم و هم جنگ سخت فعال بود.

ماجرای پشتیبانی شهید «ابومهدی المهندس» از کار تفحص شهدای دفاع مقدس

در امور کاری در مسائل حوزه فرهنگ ایثار وشهادت مواردی پیش آمد که فعالیت‌های اثر بخش سردار در جنگ نرم و نگاهی را که در بسط فرهنگ دفاع مقدس داشت، دیدم. در صحنه‌های مختلف فرهنگی از جمله حوزه فیلم‌سازی و کتاب دست بسیار قوی داشت.

در این موارد اهل تشویق و ترغیب اهل فن بود. مواردی هم که مربوط به حوزه برون‌مرزی می‌شد، او را اثربخش می‌کرد. درباره کار برای شهدا خیلی تشویق می‌کرد و دست روی نقاط کلیدی می‌گذاشت و می‌گفت ادامه بدهید. وقتی از او مشورت می‌گرفتند، با حوصله مسائل را بیان می‌کرد.

وی با اشاره به کمک‌های شهید «ابومهدی المهندس» در زمینه کار تفحص پیکر‌های مطهر شهدا بیان کرد: در بحث تفحص شهدا هم ما با کمک ایشان توانستیم فضایی را در عراق به وجود آوریم و با هدایت و تشویقش کار را پیش ببریم. در این زمینه شهید عزیز ابومهدی المهندس نیز به کمک ما آمد. روزی شهید ابومهدی المهندس متواضعانه به ما گفت از شما می‌خواهم من را به عنوان مسئول پشتیبانی کار خودتان در عراق تعیین کنید. طی جلسه‌ای که که با هم داشتیم، ایشان چهار بار روی این مطلب تأکید کرد.

سردار باقرزاده ادامه داد: من ابتدا فکر کردم شوخی می‌کند و بعد اصرارش را دیدم نهایتاً حکمی تنظیم کرده و خدمتش تقدیم کردم. ایشان آن را بوسید و گفت که من این را ذخیره قبر خودم قرار می‌دهم و سند افتخاری برای من در فردای قیامت است که من پشتیبان کار تفحص شهدا بودم.

وی یادآور شد: شهید «المهندس» در این راه تفحص به ما هم کمک کرد. نزدیک ۱۰ دست بیل مکانیکی و نفراتی را برای جستجوی شهدا اعزام کرد. هنوز این برادران در حال کمک به موضوع تفحص شهدا هستند و تمام آن از پشتیبانی شخصیت بزرگواری است که امروز در فقدانشان سوگوار هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: همه ملت ایران به سردار سلیمانی مباهات می‌کنند. دل‌های پاک خود به خود جذب انسان‌های مؤمن هم می‌شود. شهید سلیمانی شخصیتی بود که با تکیه بر نژاد، مصلحت را دنبال نمی‌کرد بلکه بر اساس حکمت اسلامی اصول را پیگیری می‌کرد.

دنبال عزت مسلمین بود تا همه مسلمانان فارع از شیعه و سنی، عزیز باشند. او تلاشش برای آن بود که دست دشمنان از سر کشور‌های اسلامی قطع شود. به خاطر این بود که اگر دشمنان بر ما مسلط شوند، مسلمانان خوار می‌شوند. هر ملتی که بخواهد عزیز باشد در وهله اول باید به همین ذخایر معنوی خود تکیه کند، به قاسم سلیمانی‌ها و ابومهدی‌ها تکیه کند.

این‌ها ذخایر بسیار ارزشمندی در حوزه فرهنگ و معنویت هستند تا این مسیر ادامه پیدا کند و دست ایادی دشمن به طور کلی قطع شود.

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار