رئیس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در مصر:

با ترور قاسم سلیمانی و المهندس، جریان مقاومت در منطقه سرکوب نمی‌شود

امانی بیان کرد: ترامپ اگر فکر می‌کند با ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جریان مقاومت در منطقه را سرکوب کند، دچار اشتباه شده است.
کد خبر: ۳۷۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 05January 2020

با ترور قاسم سلیمانی و المهندس، جریان مقاومت در منطقه سرکوب نمی‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مجتبی امانی» رئیس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در مصر پیرامون شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» در ویژه برنامه «سردار بدون مرز» با بیان این که مدتی است که عقلانیت کمتری در تصمیمات آمریکایی‌ها مشاهده می‌کنیم، اظهار داشت: تصمیم آمریکا برای ترور قاسم سلیمانی، عواقب زیادی دارد، اما به هر حال به نظر می‌رسد بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفته است، این اقدام واکنش‌های منفی به ویژه در منطقه به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: شاید تا دو هفته، این اقدام در فضای داخلی آمریکا یک شرایط مثبتی برای وی ایجاد کند، اما موج حاصل از این ترور علیه همان اهدافی که ترامپ به دنبال آن بوده است، عمل خواهد کرد که شاید مهمترین هدف وی، پیروزی در انتخابات آمریکا است.

رئیس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در مصر اقدام آمریکا در ترور شپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» را با کار منافقین در ابتدای انقلاب مقایسه و اظهار کرد: منافقین در سال ۶۰ با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری، ۷۲ نفر را به شهادت رساندند و تصور می‌کردند با این کار، زمینه برای بازگشت آن‌ها و براندازی حکومت جمهوری اسلامی محقق می‌شود، اما نتیجه کاملا برعکس شد.

وی ادامه داد: ترامپ اگر فکر می‌کند با ترور امثال قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، جریان مقاومت در منطقه را سرکوب کند، دچار اشتباه شده است. ترامپ گمان می‌کرد از طریق ترور این دو شخصیت برگزیده، می‌تواند ملت ایران و عراق را از هم جدا کند، اما این نتیجه عکس داد و درون ایران و عراق یک اتحاد قوی ایجاد شد. تشییع جنازه سردار سلیمانی در عراق نشان داد، اقدامات آمریکا نتیجه‌ای عکس داده است.

امانی تصریح کرد: متاسفانه عقلانیت لازم در مقامات آمریکایی دیده نمی‌شود و در این اقدام نیز کاملا این موضوع را می‌توان مشاهده کرد. بر خلاف آمریکایی، ایران در نوع پاسخگویی خود یک نوع عقلانیت خواهد داشت.

در یک کار اطلاعاتی و امنیتی دقیق، برای هر اقدام باید ابعاد مختلف آن را بررسی کرد و در نظر داشت. در هنگام هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی، در چند کیلومتری آن، یک هواپیمای آمریکایی با ۳۵ سرنشین همزمان پرواز می‌کرد، اما ایران تصمیم به هدف قرار دادن پهپاد می‌کند در حالی که فرصت اصابت هواپیما را نیز داشت.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار