مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا کشور:

عظمت ملت قهرمان ایران در عرصه جنگ نمایان شده است

حجت‌الاسلام «حسین جوشقانیان» هنر جنگ را در ابعاد گوناگون مورد اشاره قرار داد و گفت: جنگ گرچه ظاهرش خشن و بد است اما هنر و عظمت ملت قهرمان ایران در این عرصه نمایان شده است.
کد خبر: ۳۷۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ - 05January 2020

عظمت ملت قهرمان ایران در عرصه جنگ نمایان شده است

 به گزارش  دفاع‌پرس، از بوشهر، حجت‌الاسلام «حسین جوشقانیان» مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا کشور ظهر امروز در اجلاسیه شهدا روحانی استان بوشهر با گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه این سردار اقتدار، صلابت، اتحاد ایران اسلامی و مسلمانان منطقه را ارتقاء داد، اظهار داشت: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عصر غیبت کبری برای تبعیت از امام زمان(عج) به‌واسطه ولایت‌فقیه سرسوزنی تردید نداشت که این‌ چنین رویکردی نقطه قوام شخصیت جامع آن رزمنده مجاهد و سپهبد بزرگ است.

مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا کشور با اشاره به الگو بودن سردار سپهبد سلیمانی برای فرزندان همه نسل‌ها تصریح کرد: اکنون لالایی خواب فرزندان توسط مادران باید قصه بزرگانی چون سردار سپهبد سلیمانی‌ها و همرزمان آنها باشد تا  در نسل‌های آینده  ترویج شود.

وی با بیان اینکه درس شهید حسین فهمیده از متن‏ درسی دانش‌آموزان حذف کرده‌اند، گفت: این در شرایطی است که برای تداوم راه چنین شهیدانی باید حماسه آفرینی‌ها و ایثارگران اسوه و الگو، زیبا و سترگ را به نسل امروزی معرفی کنیم.

مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا کشور با تاکید بر ترویج فرهنگ حماسه‌آفرینان در عرصه جهاد و شهادت برای نسل‌های آینده گفت: انسان‏‌هایی در تراز سردار سپهبد سلیمانی به‌عنوان اسطوره، استوانه و قهرمانان واقعی برای نسل‌های ایران اسلامی تبیین شود.

جوشقانیان با یادآوری خاطرات سردار سپهبد قاسم سلیمانی در عرصه‌های حماسه و ایثار بیان کرد: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با رژیم اشغالگر قدس در تمام لحظه‌ها در میدان و در هشت سال دفاع مقدس نیز با لشکر 41 ثارالله همواره پیروز میدان نبرد بود.

وی هنر جنگ را در ابعاد گوناگون مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جنگ گرچه ظاهرش خشن و بد است اما هنر و عظمت ملت قهرمان ایران در این عرصه نمایان شده است.

مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا کشور با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره جستن از سردارانی همانند سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: اکنون در عصر آخرالزمانی بین دو مبدا عاشورا و مقصد امر ظهور باید با نگاه به عاشورا مانند سردار سپهبد سلیمانی‌ها مرام شهادت طلبی و اسلام عاشورایی را  ترویج پیدا کند.

جوشقانیان با بیان اینکه در نگاه دین، قرآن و عترت جنگ پسندیده نیست افزود: جنگ خشونت، کشتار، ناجوانمردی و هزاران آسیب و آفت به همراه دارد به همین سبب جنگ پسندیده نیست اما اردوگاه دشمن در حاکمیت نظام طاغوت و نظام سلطه و نظام مدرنیته تلاش برای دیکته کردن فرمول‌های خاص خودشان را دارند.

وی افزود: جنگ یک فیزیک دارد و یک متافیزیک و  مردان آسمانی در دل جنگ و حوادث سخت و خشن ارمغان آور زیباترین ارزش‌های الهی و انسانی و فضائل و مکارم می‌شوند.

مسئول موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا کشور با اشاره به ناجوانمردی قتل و کشتار  از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر و صلح و آرامش بیان کرد: ذات سران آمریکایی، خونریزی، کشتار، قتل و غارت است که یک نوع آن در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مشاهده شد.

جوشقانیان با بیان اینکه آنهایی که دم از صلح پایدار می‌زنند و مدعی مبارزه بدون خونریزی هستند در ادوار مختلف تاریخی جنایاتی در سرزمین‌های مختلف خلق کرده‌‌اند گفت: آمریکا که ادعای صلح و آرامش دارد با ترور سردار با کرامت و با اقتدار جهان اسلام، افتخاری برای خود می‌داند و این نشان از خون‌خواهی و جنایات آنان علیه بشریت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار