واکنش رسانه‌های جهان به تشییع پیکر سردار سلیمانی؛

المیادین: انتقام خون سردار سلیمانی حتمی است/ نیویورک تایمز: حضور مردم میلیونی بود

مراسم تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی در تهران با بازتاب گسترده‌ای از سوی رسانه‌های جهان مواجه شده است.
کد خبر: ۳۷۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ - 06January 2020

المیادین: انتقام خون سردار سلیمانی حتمی است/ نیویورک تایمز: حضور مردم میلیونی بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی که از صبح امروز در تهران با حضور میلیونی مردم آغاز شده از سوی رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک از لحظه آغاز تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران، به پوشش زنده این مراسم پرشکوه پرداخت.

این رسانه با اشاره به تاریخچه اقدام خصمانه آمریکا در به شهادت رساندن این فرمانده بزرگ جهان اسلام، از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و هزاران نفر از مردم داغدار ایران در مراسم وداع با وی خبر داد.

شبکه لبنانی «المنار» نیز به پوشش حضور گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران پرداخت.

شبکه المنار به صورت زنده تصاویری را از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در تهران پخش کرد.

این شبکه در گزارش خود در خصوص مراسم مذکور، اعلام کرد که میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی شرکت کرده‌اند.

پایگاه لبنانی «العهد» نیز به پوشش حضور گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در تهران پرداخت و اعلام کرد: مردم در ساعات اولیه صبح به صورت گسترده در خیابان‌ها حاضر شدند.

رسانه مذکور با انتشار تصاویری از حضور مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت، این حضور را پرشکوه و گسترده توصیف کرد.

شبکه «المیادین» نیز به صورت گسترده به پخش تصاویری زنده از مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت در تهران پرداخت.

این شبکه لبنانی سخنرانی دختر شهید سردار سلیمانی و همچنین «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را نیز پخش و در این خصوص تأکید کرد: «سخنرانی دختر سردار سلیمانی و هنیه دلالت بر حتمی بودن انتقام دارد».

شبکه مذکور همچنین در پوشش مراسم تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهدای مقاومت تصریح کرد: «پرچم‌های سرخ در مراسم تشییع تأکید دارد که انتقام این شهدا در نهایت گرفته می‌شود».

در این میان، شبکه قطری «الجزیره» نیز به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت واکنش نشان داد.

این شبکه نیز همچون دیگر شبکه‌های عرب زبان تصاویر زنده‌ای را از حضور میلیونی مردم در مراسم مذکور پخش کرد.

شبکه «روسیا الیوم» نیز به حضور بی نظیر مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت در تهران پرداخت.

این شبکه ضمن پخش تصاویری زنده از مراسم مذکور، حضور مردم در این مراسم را «گسترده» توصیف کرد.

روسیا الیوم اعلام کرد که مردم ایران علاوه بر «سردار سلیمانی» و همرزمانش، پیکر «ابو مهدی المهندس» را تشییع کردند.

«رویترز» ساعاتی پس از آغاز تشییع شکوهمند پیکر شهید اسلام سردار قاسم سلیمانی، با اشاره به حضور آیت‎الله سید علی خامنه‎ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، به بازتاب این رویداد پرداخت.

با این حال رویترز با لحنی مغرضانه، ضمن اشاره به حضور مقامات دولتی از جمله حسن روحانی رئیس‎جمهوری ایران، این مراسم را «دولتی» عنوان کرد.

خبرنگار نیویورک تایمز حضور گسترده مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی را بازتاب داد.

خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تهران امروز دوشنبه در صفحه توئیتر خود از حضور میلیونی ایرانی‌ها در آئین تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی نوشت و آن را «دریای بی‌انتهای مردم» توصیف کرد.

خبرنگار نیویورک تایمز همچنین با پست کردن فیلمی از مراسم تشییع سردار سلیمانی در صفحه توئیتر خود نوشت: من در ایران راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های زیادی در حمایت از حکومت ایران را پوشش داده‌ام. اما صحنه امروز متفاوت است. حضور مردم امروز میلیونی است.

«ولی نصر» مشاور باراک اوباما، با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: به میزان جمعیت شرکت کننده در تشییع سلیمانی نگاه کنید این نقطه عطفی است در خاورمیانه.

ژرژ ملبرونو Georges Malbrunot در صفحه خود در توئیتر نوشت: تجمعاتی که از دیروز (یکشنبه) در ایران به مناسبت بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار می‌شود به احتمال زیاد گسترده‌ترین تجمعات بعد از رحلت آیت الله خمینی در سال ۱۹۸۸ است.

خبرگزاری لوفیگارو ژرژ ملبرونو Georges Malbrunot در صفحه خود در توئیتر نوشت: تجمعاتی که از دیروز (یکشنبه) در ایران به مناسبت بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار می‌شود به احتمال زیاد گسترده‌ترین تجمعات بعد از رحلت آیت الله خمینی در سال ۱۹۸۸ است.

برای مثال خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تهران امروز دوشنبه در صفحه توئیتر خود از حضور میلیونی ایرانی‌ها در آئین تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی نوشت و آن را «دریای بی‌انتهای مردم» توصیف کرد.

خبرنگار نیویورک تایمز همچنین با پست کردن فیلمی از مراسم تشییع سردار سلیمانی در صفحه توئیتر خود نوشت: من در ایران راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های زیادی در حمایت از حکومت ایران را پوشش داده‌ام. اما صحنه امروز متفاوت است. حضور مردم امروز میلیونی است.

شبکه عراقی «السومریه‌نیوز» مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و شهدای همرزمش را مورد پوشش خبری قرار داد.

بر اساس این گزارش، این شبکه اعلام کرد که پیکر شهید سلیمانی و شهدای مقاومت امروز دوشنبه در تهران تشییع شدند.

شبکه مذکور همچنین اعلام کرد که رهبر عالی ایران بر پیکر شهدای مقاومت نماز اقامه کردند.

سومریه‌نیوز همچنین به پوشش سخنان سردار «اسماعیل قاآنی» جانشین شهید سردار سلیمانی در جریان مراسم تشییع پرداخت و به نقل از وی اعلام کرد: هدف ایران بیرون راندن آمریکا از تمام منطقه است.

پایگاه «المسله» عراق به پوشش سخنان «زینب سلیمانی» فرزند «شهید سلیمانی» در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت، پرداخت.

بر اساس این گزارش، این پایگاه عراقی نوشت: زینب سلیمانی در جریان مراسم تشییع، رئیس جمهوری آمریکا را قمارباز توصیف کرد.

المسله همچنین به نقل از زینب سلیمانی نوشت: تدابیر شیطانی ترامپ برای تفرقه افکنی میان ملت‌های ایران و عراق به پیوند تاریخی آن‌ها منجر شد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) آمریکا و آژانس خبری بین‌المللی «Ruptly» از دقایق نخستین شروع مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت به صورت زنده به پوشش ویدئویی حضور میلیونی مردم تهران پرداختند.

اغلب رسانه‌های جهان اقدام به بازتاب حضور گسترده مردم در مراسم وداع با سردار سلیمانی کرده‌اند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها