معاون استاندار کرمان خبر داد؛

پیش‌بینی حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهید «سلیمانی»

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: بیش از یک میلیون نفر جهت شرکت در تشییع پیکر پاک شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» در شهر کرمان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ - 06January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «موسوی‌آیت‌اللهی» معاون امور عمرانی استاندار کرمان در جلسه شورای مدیریت بحران استان با موضوع تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» اظهار داشت: در موقعیتی که حضور داریم و جهت هماهنگی مراسم تشییع، بحث شرح وظایف را نداریم، هر کسی به هر طریق باید به تشییع‌کنندگان خدمت‌رسانی کند.

وی با تاکید بر اینکه مراسم فردا به بهترین نحو و با کمترین مشکلات برگزار شود افزود: با توجه به اینکه حجم زیادی از مردم به کرمان می‌آیند، تدابیر لازم اندیشیده شود تا مشکلی از بابت جایگاه‌های سوخت وجود نداشته باشد.

معاون استاندار کرمان گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود بیش از یک میلیون نفر برای تشییع پیکر پاک شهید سردار سلیمانی در شهر کرمان حضور پیدا کنند.

در ادامه رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نیروهای درمانی و بهداشتی برای خدمت‌رسانی به تشییع‌کنندگان پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی فردا آماده‌باش هستند.

صابری ابراز داشت: تمام بیمارستان‌های شهر کرمان آمادگی کامل را برای برای خدمت‌رسانی به تشییع‌کنندگان پیکر سردار شهید حاج قاسم دارند و تمام بیمارستان‌های استان کرمان از ساعت 12 امروز تا ساعت 12 چهارشنبه آماده‌باش هستند.

وی عنوان کرد: ظرفیت ارائه خدمات به بیماران در آمبولانس و اتوبوس‌ آمبولانس‌ها را داریم و پزشک عمومی و پزشک طب اورژانس برای خدمت‌رسانی مستقر هستند.

صابری با اشاره بر اینکه بخش بهداشت دانشگاه هم بر موکب‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت لازم را دارد گفت: 40 تا 45 نیروی پیاده هم آماده کرده‌ایم تا اقدامات اولیه را برای افراد در مسیر تشییع انجام دهند.

در ادامه شهردار کرمان عنوان کرد: فردا اتوبوس‌های شهرداری کرمان به تشییع‌کنندگان ناتوان از جمله سالمندان و کودکان از محل میدان شهدا تا گلزار شهدای کرمان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: مناسب‌سازی فضای شهری از روز جمعه آغاز شده و تا آخر امشب ادامه دارد تا فضای شهر کرمان متناسب با برگزاری مناسب این آیین باشد.

شهردار کرمان اضافه کرد: انتظار از دستگاه‌های اداری استان کرمان این است که در فضاسازی شهر کرمان در سایر نقاط شهری و محور تشییع تلاش بیشتری داشته باشند و مردم، هیئت‌های مذهبی و تکایا هم در فرصت باقی‌مانده اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: زمین‌های اطراف خیابان شریعتی به سمت گلزار شهدا هم برای پارکینگ آماده‌سازی می‌شود و حمل و نقل مردم از میدان شهدا به سمت گلزار شهدا انجام می‌شود تا کسانی که نمی‌توانند مسیر را پیاده بروند از اتوبوس استفاده کنند.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه 150 دستگاه اتوبوس جابه‌جایی افراد ناتوان از جمله سالمندان و کودکان را انجام می‌دهند، تصریح کرد: به علت مسدود شدن مسیرها و عدم برگشت اتوبوس‌های شهرداری از گلزار شهدا درخواست داریم سایر دستگاه‌ها اتوبوس‌های خود همراه با راننده را به شهرداری تحویل دهند تا حمل و نقل تشییع‌کنندگان با مدیریت شهرداری انجام شود و برای برگشت مردم هم تمهیداتی اندیشیده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار