انتقام سخت/ شهروندان خارجی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کردند؛

خون‌بهای حاج قاسم سلیمانی نابودی اسرائیل است/ سردار سلیمانی متعلق به همه آزادی‌خواهان جهان است

یک شهروند هندوستانی با اشاره به محبوبیت شهید سلیمانی در میان جوانان هندوستانی گفت: هر حکمی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتقام خون ژنرال سلیمانی گرفته شود، ما مردم هندوستان به آن لبیک می‌گوییم و آماده اجرا کردن آن هستیم.
کد خبر: ۳۷۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱ - 07January 2020

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، خبر شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده رشید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌دلیل خدمات شایانی که این فرمانده میدانی و جهادی طی سال‌ها به جبهه مقاومت و مظلومین عالم داشت، نه‌تنها ملت ایران در غم فرو برد، بلکه آزادی‌خواهان جهان را نیز متاثر ساخت.

مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمان شهیدش روز شنبه در کاظمین (ع)، بغداد، کربلای معلی و نجف اشرف با حضور باشکوه عراقی‌ها برگزار شد و روز گذشته نیز پیکر این شهدا پس از ورود به کشورمان، ابتدا در اهواز و سپس در مشهد مقدس با حضور میلیونی مردم قدرشناس اهوازی‌ها و مشهدی‌ها تشییع شد.

امروز نیز پیکر مطهر سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش در تهران پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران به سمت میدان آزای با حضور میلیونی مردم تهران تشییع شد.

در حاشیه این مراسم، شهروندانی از کشورهای عراق، لبنان، افغانستان، سوریه، نیجریه‌‌ حضور داشتند که نظر چند تن از آن‌ها را پیرامون شخصیت «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

مردم هندوستان آماده گرفتن انتقام خون «ژنرال سلیمانی» هستند

«روش زدی» از اهالی هندوستان درخصوص بازتاب شهادت «سپهبد سلیمانی» در هندوستان اظهار داشت: بااینکه مراسم‌های مربوط به شهید سلیمانی در هندوستان سانسور می‌شود اما شاهدیم که بخشی از اخبار آن که با شعار علیه آمریکا منتشر شده است ملاحظه می‌شود.

وی گفت: در شهرهای کارگیل، بمبئی و دهلی که خیلی معروف است و خیلی از شهرهای هندوستان، صدها هزار نفر در اعتراض به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن شهید سلیمانی به خیابان‌ها آمده‌اند. شمارش علاقمندان سردار سلیمانی در هندوستان ممکن نیست؛ مردم هندوستان علاقه ویژه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دارند و به ندای ایشان لبیک می‌گویند.

این شهروند هندوستانی افزود: امروز تنها مردم ایران و تهران عزادار شهادت سلیمانی نیستند بلکه در هندوستان نیز مردم در خیابان‌ها هستند و علیه آمریکا، اسرائیل و آل سعود شعار می‌دهند و همه مردم یک‌صدا به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام می‌دارند که ما نیز آماده انتقام ژنرال قاسم سلیمانی هستیم.

شهروند هندی: مردم هندوستان آماده گرفتن انتقام خون «ژنرال سلیمانی» هستند

«روش زدی» حمایت ایران از مستضعفان جهان را علت محبوبیت حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: علت محبوبیت سلیمانی در هندوستان خیلی واضح است چراکه ایران و نظام انقلابی اسلامی همیشه طرف‌دار مظلوم بوده است. ایران در تمام دنیا هر مظلومی را کمک کرده لذا محبوبیت ایرانیان در جهان گسترش پیدا کرده است.

وی در خصوص سانسور خبری از سوی دولت‌های استبدادی گفت: امروزه شبکه‌های اجتماعی محاسبات حکومت‌های دیکتاتور را برهم زده‌اند و هر چقدر از انتشار اخبار در رسانه‌های رسمی جلوگیری کنند، شبکه‌های مردمی وارد میدان می‌شوند و اخبار صحیح همه‌جا به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

این شهروند هندوستانی تاکید کرد: صدها هزار جوان هندی مدتی است در شبکه‌های اجتماعی تنها تصاویر سردار سلیمانی را به‌اشتراک می‌گذارند که این نشان‌دهنده عشق و علاقه مردم به شهید سلیمانی است. در خصوص انتقام سخت از آمریکا، مسوولین ایران تصمیم خواهند گرفت اما هر حکمی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص صادر شود، ما مردم هندوستان به آن لبیک می‌گوییم و آماده اجرا کردن آن هستیم.

خون‌بهای شهید سلیمانی نابودی اسرائیل است

«امیرحسین علیزاده» نوجوان افغانستانی در خصوص اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به‌شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» گفت: حاج قاسم سلیمانی در جنگ افغانستان، عراق، سوریه و نابودی داعش همواره در کنار مردم بوده است و محبوبیت امروز ایشان بخاطر همین است.

وی گفت: ما بخاطر عشق و علاقه‌ای که به حاج قاسم سلیمانی داشتیم امروز در مراسم تشییع ایشان شرکت کردیم تا از زحمات‌شان قدردانی کرده باشیم؛ حاج قاسم در بین اقوام و دوستان افغانستانی ما محبوبیت زیادی دارد.

شهروند هندی: مردم هندوستان آماده گرفتن انتقام خون «ژنرال سلیمانی» هستند

این نوجوان افغانستانی مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی را یک مراسم باشکوه دانست و افزود: مردم ایران و مسلمانان جهان تنها با نابودی اسرائیل انتقام خون سپهبد سلیمانی را خواهند گرفت. مردم شیعه و سنی افغانستان حتما برای خون‌خواهی حاج قاسم سلیمانی در کنار مردم ایران خواهند بود.

نگران از دست دادن «شهید سلیمانی» هستیم/ او متعلق به جهان بود

«ناصر سلیمان باوا» جوان نیجریه‌ای با اشاره به اقدام تروریستی ارتش آمریکا در به‌شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده رشید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: من دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستم که برای مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی به تهران آمده‌ام که توسط آمریکای جنایتکار به‌شهادت رسید.

وی حاج قاسم سلیمانی را شخصیتی متعلق به همه جهان دانست و گفت: نمی‌توان گفت حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به ایران است بلکه او متعلق به همه است. شما اگر امروز دنیا را نگاه کنید، حتی در آمریکا تظاهرات علیه ترامپ صورت می‌گیرد و در اعتراض به این جنایت به‌خیابان‌‌ها آمده‌اند.

این دانشجوی اهل نیجریه عنوان کرد: ترور حاج قاسم سلیمانی اتفاقی است که واقعاً نمی‌توان از آن گذشت کرد. رسانه‌های آمریکایی نیز معتقدند ترامپ در به‌شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی اشتباه بزرگی کرده است. البته آن‌ها به‌خاطر خوشحال کردن صهیونیست‌ها و آل سعود دست به چنین جنایتی زدند و جایگاه حاج قاسم سلیمانی را در نظر نگرفتند.

شهروند هندی: مردم هندوستان آماده گرفتن انتقام خون «ژنرال سلیمانی» هستند

«سلیمان باوا» ترامپ را یک احمق خطاب کرد و افزود: ما باور داریم که «انتقام سخت» در انتظار آمریکاست و واقعا باید چنین انتقامی گرفته شود. قاسم سلیمانی متعلق به همه انسان‌ها بود چراکه او جلوی ظلم ایستاده بود و هرکسی که آزادی‌خواه است، باید نگران از دست دادن حاج قاسم باشد.

وی محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در نیجریه را غیرقابل توصیف دانست و خاطرنشان کرد: برای درک محبوبیت حاج قاسم در نیجریه باید شخصاً خودتان بین مردم بیایید. در همین چند روزی که خبر شهادت ایشان به مردم نیجریه رسید، همه مردم جمع شدند و مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود گفتند.

این دانشجوی اهل نیجریه با تاکید براینکه فرقی بین شیعیان نیجریه و ایران وجود ندارد، گفت: خط، اندیشه و فکر امام خمینی (ره) یکی است لذا به لحاظ اندیشه و فکر فرقی بین شیعیان نیجریه با ایرانیان وجود ندارد. مردم ما انقلابی سخت هستیم، همان‌طوری که شما هستید. ما و شما مردم ایران را به‌عنوان الگو در نظر گرفته‌ایم چراکه شما مردم ایران تجربه جنگ با دشمن داشته‌اید و باید به خودتان باور داشته باشید که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار