انتقام سخت/ «مجتبی شاکری» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ناگزیری انقلاب اسلامی از تقابل با استکبار/ ترور «حاج قاسم» ماهیت اصلی راهبرد آمریکا برابر ایران اسلامی را فاش کرد

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به افشای ماهیت راهبرد آمریکا برابر ایران گفت: شهادت حاج «قاسم سلیمانی» یک اتفاق نبود بلکه یک راهبرد بود، یعنی با برنامه‌ریزی سالیانه همراه بود و این شاید برای اولین‌بار است که رئیس جمهور یک کشور برای ترور یک شخصیت، خودش شخصا مسئولیت این ترور را به عهده می‌گیرد.
کد خبر: ۳۷۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲ - 07January 2020

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص واقعه شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» توسط آمریکایی‌ها اظهار داشت: نکته محوری این جریان بر نتابیدن آمریکا نسبت به انقلاب ما است. از همان زمانی که انقلاب اسلامی شروع شد آن‌ها فهرستی از اقدامات علیه ما داشتند، اتاق جنگی را در ستاد مشترک ارتش تشکیل دادند و طراحی کودتا علیه ما می‌کردند. از موارد دیگر این فهرست تجهیز تمام‌عیار منافقین است که ۱۷ هزار ترور را در پرونده خود ثبت کردند و موارد دیگری از این فهرست طراحی هشت ساله جنگ علیه کشورمان بود و این جریان هم چنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آن‌ها تصورشان این است که با برخورد خشن و خونریزانه، می‌توانند ما را هم مثل دیگر کشور‌های منطقه با تحقیر و توهین به چپاول منابع و فروپاشی مولفه‌های قدرتمان وادار کنند و با تحقیرآمیز‌ترین الفاظ صفت گاو شیرده را به ما هم نسبت دهند تا از آرمان‌ها و ارزش‌هایی که داریم جدا شویم، ادامه داد: انقلاب ما مبتنی بر کلام وحی و عزت انسانی و کرامت انسان است. ما نه در بیان قرآن می‌توانیم جایگاه خلیفه‌اللهی خود را تنزل دهیم و نه باور اعتقادی و سیاسی ما این است که از مسیری که می‌رویم عدول کنیم، لذا رویارویی انقلاب اسلامی و استکبار همواره ظهور و بروز پیدا می‌کند.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: دشمن در پیاده کردن راهبرد فشار از بیرون و ایجاد بی‌ثباتی و اغتشاش از درون در سال‌های اخیر (۹۶ و ۹۸) از ضد انقلاب و آشوبگران اجاره‌ای کمک گرفت و برخی جریانات غرب‌باور برای استکبار پرچم سفید تکان دادند و بیانیه ۷۷ نفره را در حمله به نظام و حمایت از آشوبگران صادر کردند.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: تصور دشمن این بوده که ما با شهادت حاج قاسم سلیمانی دچار یک عقب‌نشینی و پس‌رفت راهبردی در مقابل آمریکا می‌شویم و نوعی ترس در مردم ما ایجاد می‌شود، اما آن‌ها اسلام و عاشورا را نمی‌شناسند و جهلی که نسبت به مردم و انقلاب ما دارند موجب تصمیم گیری‌هایی از این دست از سوی دشمن می‌شود؛ البته آزمون‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در رویارویی با استکبار نشان داده که ملت ما یک ویژگی برجسته‌ای که نسبت به کشور‌های دیگر دارد که آن هنر مردم ما در تبدیل کردن تهدید‌ها به فرصت‌های بزرگ است و این روحیه و سبک انقلابی‌ در مواجهه با شهادت حاج «قاسم سلیمانی» نیز دیده می‌شود که چگونه محاسبات دشمن برای زمین‌گیر کردن ایران را تبدیل به خیزشی بزرگ در داخل و منطقه کردند. پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با عبوری که استان به استان داشتند چه دل‌هایی را با خود همراه کردند و چگونه بذر پرورش نسلی از «قاسم سلیمانی» را در میان جوانان رقم زدند.

شاکری خاطرنشان کرد: ما بین دو وضعیت قرار داریم، اگر فرماندهان جنگ بخواهند در خط مقدم در کنار نیرو‌ها حضور داشته باشند باید منتظر این باشیم که شهادت برای آن‌ها رقم بخورد. در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) نیز بیشتر فرماندهان شهید را در صحنه‌هایی ملاحظه می‌کنید که نزدیک‌ترین هم‌پایی را با نیرو‌های خط مقدم داشتند و همواره همین روحیه انقلابی هم بین فرماندهان و نیرو‌های خط مقدم بوده است؛ لذا اگر فرهنگ جبهه و دفاع مقدس را پاس نداریم وضعیتی مثل نرده‌کشی در نماز جمعه بین مردم و شخصیت‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی و پیامد‌های بدی را به همراه می‌آورد و روحیه اشرافی‌گری اطمینان و اعتماد مردم را به نظام و مسئولان پایین می‌آورد.

دبیر کل جمعیت جانبازان در پایان خاطرنشان کرد: شهادت حاج «قاسم سلیمانی» یک اتفاق نبود بلکه یک راهبرد بود، یعنی با برنامه‌ریزی سالیانه همراه بود و این شاید برای اولین‌بار است که رئیس جمهور یک کشوری مانند آمریکا برای ترور یک شخصیت، خودش شخصا مسئولیت این ترور را به عهده می‌گیرد و برای خودش هم مسئولیت قضایی و هم بین‌المللی ایجاد می‌کند، این از بلاهت ترامپ است و دست مردم ما را برای انتقام سخت را باز می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار