سردار اصلانی در نشست خبری عنوان کرد

برگزاری کنگره ملی تروما از 24 تا 26 دی‌ماه

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله از آغاز به‌کار کنگره ملی تروما در روز 24 دی‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ - 05January 2015

برگزاری کنگره ملی تروما از 24 تا 26 دی‌ماه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار جعفر اصلانی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله سپاه پاسداران، پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره ملی تروما اظهار داشت: این کنگره از 24 تا 26 دیماه در مرکز همایشهای رازی برگزار میشود.

وی افزود: تجربیات دفاع مقدس باعث شده تا قطب تروما از سوی وزارت بهداشت به بیمارستان بقیةالله واگذار شود.

اصلانی با اشاره به برگزاری کنگره ملی تروما گفت: مخاطبان کنگره عموم جامعه هستند، زیرا تروما باید بهعنوان یک معضل و مشکل در جامعه برطرف شود؛ به همین خاطر مسئولان و دستاندرکاران اعم از پلیس، وزارت راه، وزارت بهداشت، شهرداری و سایر دستگاهها باید در موضوع تروما و کاهش آسیبهای آن کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی و اطلاعرسانی جامعه نیز باید پس از برگزاری کنگره در جهت آموزش عموم مردم بکوشند، تأکید کرد: امکانات پیشگیری، درمان و توانبخشی کشور در حوزه تروما بهروز نیست، لذا باید در این زمینه گامهای سریعتری برداریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در تهران به "تروماسنتر"  نیاز است یا خیر، اظهار کرد: تروماسنتر سطوح مختلفی دارد؛ به نحوی که در آمریکا بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ تروماسنتر وجود دارد، و حتی برخی کشورهای اطراف نیز در این حوزه از ما جلوتر حرکت کردهاند؛ اما ما تاکنون نتوانستهایم در ایران چنین مرکزی را  فعال سازیم؛ گرچه فعالیتهایی در برخی استانها صورت گرفته، ولی این فعالیتها تکمیل نشده است.

اصلانی ادامه داد: بر این اساس یکی از موضوعاتی که حتماً در بیانیه اپایانی کنگره به آن اشاره خواهیم کرد، لزوم تأسیس تروماسنتر است؛ البته وزیر بهداشت قبول کرده که تهران نیاز به یک تروماسنتر در خور شأن این شهر دارد، که در این زمینه فعالیتهایی آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار