مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خواستار شد؛

تبیین هنرمندانه گفتمان شهید «سلیمانی» در جشنواره عمار

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» گفت: باید از ظرفیت‌های جشنواره فیلم عمار برای تبیین استراتژی و گفتمان مقاومت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» بهره گرفت.
کد خبر: ۳۷۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ - 07January 2020

تبیین هنرمندانه گفتمان سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در جشنواره عماربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌‌امیری» مدیر تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی جشنواره فیلم عمار در استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و مجاهد نستوه و بزرگ «ابومهدی المهندس» و دیگر همرزمان ایرانی و عراقی‌اش در حادثه تروریستی فرودگاه بغداد و با اعلام انزجار از این اقدام ددمنشانه دولت آدم کش و جنایتکار آمریکا، اظهار داشت: نقش آفرینی هنرمندانه سردار شهید قاسم سلیمانی در دوران مسئولیت فرماندهی نیروی قدس سپاه و رفع بسیاری از بحران‌های بزرگ منطقه از قبیل پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و در مبارزه با جریان‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و عراق... و سرنگونی آنان بر هیچ کس پوشیده نیست و باید از این شخصیت که نماد مقاومت و پایداری است در راستای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بهره گرفت.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از فیلم های جشنواره عمار و ایجاد یک پایگاه فرهنگی برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در صنعت فیلم‌سازی و مستندسازی، افزود: ظرفیت‌های دینی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌تواند به ترویج نشر گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان کمک کند و جشنواره فیلم عمار هم می‌تواند پایگاه و قرارگاه جریان سازی این گفتمان باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی دست‌اندرکاران این جشنواره مردمی و انقلابی در مرکز و استان‌ها، تاکید کرد: جشنواره فیلم عمار در ترویج و توسعه مبانی اسلام و انقلاب بسیار اثرگذار است و اکران نمایش فیلم‌های فاخر این جشنواره در مراکز فرهنگی و مذهبی مانند سالن‌های سینمایی در اختیار حوزه هنری تبلیغات اسلامی و سالن‌های آمفی تئاتر سازمان‌های مردم نهاد و ارزشی و انقلابی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و روستاها و محلات توسط روحانیون مستقر و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و کانون‌های فرهنگی مساجد و... در ترویج این گفتمان بسیار موثر است و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و انقلابی را برای اکران این مجموعه‌های فاخر امری اجتناب ناپذیر است.

شکریان‌امیری در جلسه هماهنگی جشنواره فیلم عمار با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نگاه ویژه معظم له در این بیانیه به جوانان و نوجوانان، عنوان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این جشنواره جوان بودن آن و مورد استقبال جوانان و نوجوانان هنرمند مومن و انقلابی است که باید این گونه برنامه‌های فرهنگی مورد حمایت قرار گیرد و با برنامه ریزی و هدف‌گذاری دقیق به توسعه و تقویت آن پرداخته شود و معتقدم باید از آثار سینمایی جوانان و نوجوانان مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و منتخبان این آثار  حمایت ویژه و تجلیل و تقدیر شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به استقبال مخاطبان جوان، نوجوان و هنرمندان مومن و انقلابی در این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: جشنواره عمار نردبان پیشرفت هنرمندان جوان و انقلابی است و این جشنواره مرکز تکثیر نیروهای مومن و انقلابی است و باید زمینه ساز شکوفایی استعدادهای درخشان انقلاب اسلامی باشد.

استاد حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی امروز یکی از مهمترین مشکلات جوامع اسلامی است و باید از ظرفیت‌های این جشنواره برای حل مسائل اجتماعی در جامعه و کاهش و رفع آن تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار