مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

سردار «سلیمانی» از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه است

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: شهید سردار «قاسم سلیمانی» یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.
کد خبر: ۳۷۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ - 07January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، جلسه هیئت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با حضور «منوچهر فخری» معاونت هماهنگی عمرانی استانداری سمنان به عنوان رئیس هیئت مدیر و اعضا حاضر در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان در این جلسه اظهار داشت: شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود.

وی گفت: سردار سلیمانی، فرمانده‌ای شجاع، مخلص، الگو و از هر جهت نمونه بود و سرانجام نیز مزد 40 سال مجاهدت، تلاش و خدمت از خداوند گرفت و به رتبه، مقام و مدال پرافتخار شهادت دست یافت.

سلامی در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت:  مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان جزو مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان در سال 85  است که به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس شرق کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز دفاع مقدس و موزه سمنان در انتقال ارزش و فرهنگ دفاع مقدس بر جوانانی که جنگ را درک نکرده‌اند بسیار موثر عمل کرده و در کنار سایر تلاش‌های هنری نظیر فیلم و سینما راه‌اندازی این باغ مجموعه توانسته گامی موثر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بردارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در خصوص محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خواستار مدیریت شهرداری در بخش فضای سازی مرکز فرهنگی، دیوار کشی اطراف، آماده‌سازی و ساماندهی بلوار دفاع مقدس، فعال شدن سیما و منظر شهرداری و خاکبرداری از مجموعه با همکاری سازمان عمرانی انجام شود.

«منوچهر فخری» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و رئیس هئیت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان نیز در این جلسه بیان داشت: همه باید برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثارگری تلاش کنند و آشناسازی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است.

این مسئول با بیان اینکه  مراکز فرهنگی دفاع مقدس مرکز تجلی افتخارات ما هستند و دامه داد: همه باید تلاش خود را در راستای تکمیل این طرح ملی به کار می گیریم تا حماسه‌های ماندگاری که توسط رزمندگان اسلام رقم خورده در این مجموعه به نمایش در آید و ماندگار خواهد شد.

فخری یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی، نشست هیات مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را جلسه‌ فرعی قلمداد نکنند و با تمام تلاش، تعهدات سپرده شده به مدیران مربوط برای ساخت این طرح در گام اجرایی قرار گیرد.

وی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای به ثمر رساندن و تکمیل این مجموعه فاخر تشکر کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر و مرتبط با برخی از حوزه‌های کاری تکمیل این مرکز فرهنگی فاخر، از جمله  استفاده از اداره توزیع برق  و آب و فاضلاب استان در مرکز فرهنگی، راه و شهرسازی و استفاده از ظرفیت یمانکاران در پروژه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت پیگیری ردیف استانی مربوط به مرکز فرهنگی، جهاد کشاورزی استان در خصوص تکمیل سنگر جهاد در دفاع مقدس، دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تکمیل اورژانس جنگ و شهرداری استان در خصوص محوطه‌سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به‌صورت جدی به تعهدات خود عمل کنند و در راستای به سرانجام رسیدن هر چه زودتر این موزه گام بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار