زرگر:

وحدت به رنگ قاسم/ مردم از ترور سردارشان خشمگین و ناراحتند

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: مردم ناراحت و عصبانی هستند، چون قهرمانی فراملی را از دست دادند و این احساسات مردم را برانگیخته و نمی‌توانند بپذیرند سربازان و قهرمانان وطن در یک اقدام تروریستی و توسط یک کشور خارجی کشته شوند.
کد خبر: ۳۷۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ - 07January 2020

وحدت به رنگ قاسم/ مردم از ترور سردارشان خشمگین و ناراحتندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «افشین زرگر»، عضو هیئت علمی دانشگاه با موضوع (بررسی و تحلیل تاثیر شهادت سپهبد قاسم سلیمانی عامل ارتقاء تقویت وحدت ملی و انسجام اجتماعی ملت ایران) در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث می‌شود، حاج قاسم سلیمانی الگوی خوبی برای جوانان و مردم باشد، موفقیت ایشان به عنوان یک فرمانده نظامی و مدیر است که توانست در طول دوران ماموریتش به ویژه در فرماندهی سپاه قدس موفقیت‌های بزرگی به دست بیاورند.

در برخی از کشور‌ها شاهد این هستیم که جمهوری اسلامی جایگاه خوبی دارد و در واقع طرفداران بسیار خوبی به دست آورده و در واقع یک اتحاد خوبی بین چندین کشور با محوریت فعالیت‌های حاج قاسم ایجاد شد.

وی افزود: پیروزی‌ها یکی از بزرگ‌ترین عوامل برای الگو شدن افراد می‌تواند باشد، سردار سلیمانی نیز پیروزی‌های بزرگی به دست آورد، به ویژه همین مورد اخیر هم نحوه شهادتش به نظرم یک پیروزی بزرگ قلمداد می‌شود که باز هم وحدت خوبی میان جمهوری اسلامی، عراق و جبهه مقاومت ایجاد کرد. مورد بعدی، شخصیت کاریزماتیک اوست که بحث وفاداری و شجاعتش است که می‌تواند الگوی خوبی باشد. درباره حضور مردم در مراسم تشییع سردار همان‌طور که اشاره شد، باید بگویم مردم ایران، همیشه و در همه زمان‌ها مردم قدرشناسی هستند، اگر نگاه کنیم که ایران چگونه در طول تاریخ دوام پیدا کرده است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: ایران طی قرن‌ها علی‌رغم همه فراز و نشیب‌ها با عزت به حیات خودش ادامه داده است، یکی از پررنگ‌ترین علل دوام حیاتش، وجود مردم است که در همه بزنگاه‌ها و نقاط عطف تاریخی در صحنه هستند و از کشورشان دفاع می‌کنند، برای مثال، به محض این‌که حس کنند تهدیدی برای کشور ایجاد می‌شود، همه چیز را کنار می‌زنند و از کشورمان به خوبی دفاع می‌کنند. به نظرم در این برهه هم مردم کاملا این آگاهی را دارند که باید در برابر دشمن وحدت رویه خود را حفظ کنند. اگرچه امروز شاهد هستیم که در سوگ سردار چه در ایران و چه خارج از ایران مردم در صحنه حاضر شدند و یک قهرمان فراملی را تجلیل کردند.

افشین زرگر گفت: مردم می‌دانند در این برهه حساس باید همه کنار هم باشند و تمامی اختلافات را کنار بگذارند و بر سر یکسری اهداف مشترک همه با هم تلاش کنند و این جمعیت میلیونی چه در تهران، اهواز، مشهد، قم و حتی روستا‌های دور افتاده مردم به شکل‌های مختلف حضور دارند و ابراز همدردی می‌کنند و قدرشناس هستند. ما باید همیشه به قدرشناسی مردم ایران احترام بگذاریم و بدانیم مردم در هر زمانی خوب هستند و فقط امروز نیستند که به بهترین شکل به میدان آمدند و خوبی و بزرگی خودشان را نشان دادند.

وی افزود: مردم ما یک قهرمان ملی یا به تعبیر درست‌تر یک قهرمان فراملی را از دست دادند و قهرمانانی که در کنار او از دست رفتند، احساسات مردم را برانگیخته است و مردم نمی‌توانند بپذیرند سربازان و قهرمانان وطن در یک اقدام تروریستی و توسط یک کشور خارجی کشته شوند؛ لذا اگر شاهد هستیم که مردم به این شکل احساسات نشان می‌دهند، ناراحت و عصبانی‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه در مصاحبه با رادیو گفتگو اظهار کرد: ضمن این‌که خیلی از آن‌ها صحبت از انتقام را خیلی جدی مطرح می‌کنند به این دلیل که آمریکای دور از خاورمیانه می‌آید و در کشور‌های اطراف ما پایگاه‌هایی دارد و در یک کشور مستقل نسبت به مهمان رسمی آن حرکت تروریستی انجام می‌دهد و چند نفر را به شهادت می‌رساند. به طوری که نخست‌وزیر عراق در مجلس به صراحت اعلام کرد ما از سردار سلیمانی دعوت کردیم تا در عراق حضور داشته باشد. آن وقت آمریکایی‌ها آن اقدام تروریستی ناجوانمردانه را انجام دادند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها