انتقام سخت/ حجت‌الاسلام «غلامرضا قاسمیان»:

اگر می‌خواهیم جنگ نشود باید پاسخ قاطع بدهیم

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که برخی مسئولان با کد دادن‌های خود به دشمن، دست‌شان به خون سردار شهید «قاسم سلیمانی» آلوده است، گفت: امروز برخی از همین افرادی که تسلیت می‌گویند، با بستن بودجه نیروی قدس سپاه، می‌خواستند پرچم مقاومت را پایین بکشند.
کد خبر: ۳۷۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ - 07January 2020

برخی مسئولان دست‌شان به خون سردار «سلیمانی» آلوده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «غلامرضا قاسمیان» استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در برنامه «جهان‌آرا» که از شبکه افق سیما پخش شد، با بیان این‌که موضوع شهادت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و همرزمانش، «حادثه» نیست؛ چراکه حادثه یک موضوع از قبل پیش‌بینی نشده است، اظهار داشت: مذاکره در مقابل مقاومت قرار ندارد؛ اما ما یک زمانی، پرچم «مقاومت» را پایین آوردیم و پرچم «مذاکره» را بالا بردیم.

وی افزود: برخی سردار شهید «قاسم سلیمانی» را فقط یک ژنرال نظامی می‌دانند؛ درحالی‌که وی یک دیپلمات حرفه‌ای و اهل گفت‌وگو، گفتمان و مذاکره بود و در سوریه، عراق و حتی روسیه، قدرت مذاکره بالایی داشت؛ اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که میز مذاکره، هم می‌تواند ابزار قدرت و مقاومت و هم ابزار وادادگی و ضعف باشد؛ بنابراین در کشور ما وقتی پرچم «مقاومت» پایین آمد و پرچم «وادادگی» بالا رفت؛ آن هم از زمانی که موضوع «برجام» جدی شد و نگاه‌ها به این سمت معطوف شد که ما نمی‌توانیم با آمریکا مقابله کنیم؛ بنابراین باید سانتریفیوژها نچرخد تا چرخ زندگی مردم بچرخد.

حجت‌الاسلام «قاسمیان» با بیان این‌که ولی‌فقیه ما در ابتدای مسیر مذاکرات، تأکید کردند که من به این مسیر خوشبین نیستم، تصریح کرد: آن‌هایی که مسیر مذاکرات را به روش «امضای کری تضمین است» و خوشبینی پیش بردند، ابزار ضعف و وادادگی را دست دشمن دادند.

وی با تشبیه برجام به «گوساله سامری»، تأکید کرد: من از ابتدا گفتم که ما از این گوساله، سیلی‌های محکمی خواهیم خورد؛ همان‌طور که قرآن کریم فرموده‌اند که «آنان که گوساله را به پرستش گرفتند، غضب خدا (در آخرت) و ذلت و خواری در حیات دنیا محقّقاً به آن‌ها خواهد رسید...»، برخی می‌خواستند منطق پرستش این گوساله را، جایگزین منطق مقاومت امام خمینی (ره) کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شرط‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با پذیرفته شدن برجام گذاشته بودند، نقض شد؛ اما هیچ مقابله به مثلی صورت نگرفت که این موضوع، نوعی کد دادن به دشمن بود و وقتی آمریکا برجام را پاره کرد و از آن خارج شد نیز علی‌رغم این‌که ما باید آن را آتش می‌زدیم، این کار را نکردیم و مجددا به دشمن کد دادیم و گام‌های مختلفی را برای کاهش تعهدات هسته‌ای برداشتیم که قرآن کریم، مخالف صریح این موضوع است؛ چراکه قرآن می‌گوید که اگر حتی نشانه‌های نقض قرارداد از سوی دشمن را احساس کردید، از آن قرارداد خارج شوید و آن را مقابل دشمن پرت کنید؛ اما ما با انجام ندادن این دستور قرآن، به دشمن دوباره کد دادیم؛ حالا شما توقع دارید که آمریکا با این همه قلدری که دارد، چه‌کاری باید غیر از ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» انجام می‌داد؟!

وی با بیان این‌که سردار شهید «قاسم سلیمانی» بارها در معرض ترور قرار داشته است، اظهار داشت: وقتی که شهید «عماد مغنیه» ترور شد، سردار «سلیمانی» دو دقیقه قبل از این اقدام، کنار شهید «مغنیه» بود؛ اما می‌دانستند که اگر وی را ترور کنند، برای آن‌ها هزینه دارد؛ این در حالی است که امروز با وجود این وادادگی‌ها، دشمن دید که از سوی ایران هیچ اقدامی در راستای مقابله به مثل صورت نمی‌گیرد؛ لذا وقتی سردار شهید «قاسم سلیمانی» ترور شد، من تعجب نکردم؛ چراکه چنین اقدامی از سوی دشمن، دور از انتظار نبود.

مدیر حوزه علمیه مشکات با اشاره به این‌که اگر سردار شهید «قاسم سلیمانی» توسط آمریکا به شهادت نمی‌رسید، خون وی جهت‌دار نمی‌شد، تأکید کرد: سردار «سلیمانی» را «امام کفر» به شهادت رساند که این موضوع موجب یک صف‌بندی داخلی شد و مرزبندی «اهل مقاومت» و «اهل وادادگی» را ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام «قاسمیان» گفت: وقتی کشتار حجاج توسط عربستان صورت گرفت، علی‌رغم این‌که امام خمینی (ره) تأکید کردند که باید مقابله به مثل کنیم؛ اما مسئولان این کار را نکردند و در موضوع هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس نیز، اقدام مقابله به مثل صورت نگرفت؛ لذا همین اهمال‌کاری‌ها به «جام زهر» برای امام تبدیل شد.

وی بیان داشت: «ترامپ» گفته است که اگر ایران می‌خواهد جنگ نشود، نباید انقام بگیرد؛ بنابراین این‌که برخی از «خویشتن‌داری» حرف می‌زنند، یعنی در زمین دشمن بازی می‌کنند؛ بنابراین اگر ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» را پاسخ ندهیم، مسلماً جنگ خواهد شد؛ چراکه آمریکایی‌ها شروع می‌کنند مثلا به عملیات نظامی در شهرهای مرزی کشور و آن‌جا دیگر پاسخ دادن سخت‌تر از امروز است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که موضوع شهادت سردار شهید «قاسم سلیمانی»، تروریستی نیست، اظهار داشت: این اعلام جنگ بود که لازم است با یک انتقام سخت مواجه شود و هرکس که خلاف «انتقام سخت» صحبت کند، خلاف امنیت ملی صحبت کرده است؛ چراکه آیات قرآن کریم نشان می‌دهد که این موضوع ریشه در اعتقادات ما دارد.

وی با تأکید بر این‌که برخی مسئولان با کد دادن‌های خود به دشمن، دست‌شان به خون سردار شهید «قاسم سلیمانی» آلوده است، گفت: امروز برخی از همین افرادی که تسلیت می‌گویند، با بستن بودجه نیروی قدس سپاه، می‌خواستند پرچم مقاومت را پایین بکشند.

حجت‌الاسلام «قاسمیان» با تأکید بر ضرورت فشار مردم به برخی از مسئولینی که می‌خواهند مانع انتقام خون سردار شهید «قاسم سلیمانی» شوند، تصریح کرد: حرف‌ها و استدلال‌های این‌گونه افراد جاهلانه است و قرآن کریم این‌گونه افراد را «ملعون» می‌داند و باید مورد لعن مردم قرار بگیرند و با آن‌ها برخورد حاکمیتی شود.

وی افزود: مردم، اصحاب رسانه و کسانی که گفتمان‌ساز هستند، باید به موضوع مراسم تشییع باشکوه شهدای مقاومت بپردازند؛ چراکه سردار شهید «قاسم سلیمانی» نماد و اسطوره تفکر «مقاومت» بود و مردم با حضور گسترده خود در این مراسم، این پیام را رساندند که از این تفکر حمایت می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که واکنش ما باید به دو روش «سریع» و «راهبردی» باشد، خاطرنشان کرد: انتقام از دشمن نباید عجولانه باشد؛ اما باید با واکنش سریع همراه باشد؛ چراکه اگر واکنش ما سریع نباشد؛ به طرف مقابل پیام ضعف داده‌ایم و از طرفی دیگر نیز شیطان برای ایجاد ترس، دست‌به‌کار می‌شود؛ بنابراین اگر زمان انتقام ما سریع نباشد، حس حماسی مردم تبدیل به حس ترس خواهد شد.

وی گفت: انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی باید به‌صورت معادل صورت گرفته شود؛ البته معادل حاج «قاسم سلیمانی» در آمریکا وجود ندارد و قهرمان‌های آن‌ها به امثال «بتمن» و «باب‌اسفنجی» ختم می‌شوند.

حجت‌الاسلام «قاسمیان» تصریح کرد: مدتی بعد از جنگ تحمیلی، برخی مسئولان ذهن مردم را به این سمت بردند که دیگر تا چه موقع باید جنگید، این درحالی است که حرکت در صراط مستقیم، جنگ با «امام کفر» می‌خواهد و در این راستا ما به‌ یک شکل عمل نمی‌کنیم؛ بنابراین لازم است که یک‌بار برای همیشه، مقابله به مثل کنیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار