شهیدی که بالاترین نشان نظامی پاکستان را دریافت کرد + تصویر

پس از پایان بازدید، ژنرال حکیم به خانم بی‌نظیر بوتو گفت: «فرماندهان نیروی هوایی زیادی را ملاقات کرده‌ام، ولی تا این لحظه فرمانده‌ای را به دانایی، دانشمندی و با‌‎هوشی تیمسار ستاری که در مسایل غیر از تخصص سیستم‌های رادار خود تبحر داشته باشد، ندیده‌ام.»
کد خبر: ۳۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ - 05January 2015

شهیدی که بالاترین نشان نظامی پاکستان را دریافت کرد + تصویر

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، امیر سرلشکر منصور ستاری از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظامی حاضر در دفاع مقدس بود. او در سال ۶۲ به دلیل کارایی و لیاقتی که از خود نشان داده بود، به سمت معاونت عملیات پدافند نیروی هوایی، و در بهمن ۱۳۶۵ به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

در پانزدهم دی ۱۳۷۳شهید منصور ستاری که 46 سال سن داشت در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی به شهادت رسید.

وی طرحها و ابتکارات زیادی را در تجهیز سیستمهای راداری و پدافندی به اجرا درآورد که موجب ارتقای کارایی سیستم راداری ایران در طول جنگ تحمیلی شد؛ موضوعی که در تمام مراحل کاری شهید ستاری نمایان و روشن بود. یکی از دوستان شهید ستاری ماجرای جالب سفر شهید ستاری به پاکستان را اینگونه روایت میکند:

برای شرکت در مراسم سالروز استقلال پاکستان، همراه شهید ستاری به آن کشور سفر کردیم، در کنار این مراسم، برنامههایی را برای هیئت ایرانی تدارک دیدند، تا از مراکز نظامی کشور بازدید کنند. یکی از مراکز که برای بازدید در نظر گرفته شده بود، مرکز سیستم ارتباطات راداری بود؛ این سیستم به وسیله مهندسین امریکایی تهیه شده بود، و طرز کار آن اینگونه به نظر میرسید که در یک اتاق اصلی، اطلاعات همه رادارهای موجود در کشور دریافت میشد.


فرمانده نیروی هوایی پاکستان، (ژنرال حکیم) مشغول ارائه اطلاعاتی کلی درباره روش کار آن سیستم بود، که تیمسار سؤالاتی را پیرامون نحوه عملکرد سیستم و مسایل فنی هواپیما پرسید سؤالات کاملاً تخصصی بود. پس از پایان بازدید ژنرال حکیم به خانم بینظیر بوتو گفت: «فرماندهان نیروی هوایی زیادی را ملاقات کردهام، ولی تا این لحظه فرماندهی را به دانایی، دانشمندی و با هوشی تیمسار ستاری که در مسایل غیر از تخصص سیستمهای رادار خود تبحر داشته باشد، ندیدهام. روز بعد «غلام اسحاق خان» رئیس جمهور پاکستان مراسمی را جهت تجلیل از تیمسار ستاری تدارک دید؛ در آن مراسم بود که بالاترین نشان نظامی پاکستان توسط رئیس جمهوری آن کشور به تیمسار اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار