سردار عامری:

تقویت همبستکی ملت ایران با محوریت «سلیمان دل‌ها»/ در راه «سلیمانی» وفادارانه می‌ایستیم

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به تشییع باشکوه شهید «سلیمانی» گفت: ما همه سلیمانی دیگری هستیم که در راهی که شهید سلیمانی رفته‌ است، وفادارانه و با افتخار ایستادگی خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۷۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ - 08January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار عامری رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در جمع شورای نخبگی رهپویان ایران فرهنگی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» در تشیع و استقبال مردم از پیکر آن شهید اظهار داشت: حضور مردم از جنس عشق بود. دعا و اشک رهبر معظم انقلاب اسلامی و چشمان خیس همرزمان در کنار قدم‌های استوار مادران و کودکان ایران‌زمین، دریایی از جمعیت با پرچم‌های برافراشته به دست جوانان و نوجوانان، سردار دل‌ها را تا معراج خدا بدرقه کردند.

وی افزود: این روز‌ها ایران شاهد حضور همه اقشار مردم از کودکان دست در دست مادران و پیرزنان و پیرمردان و تمامی جناح‌های سیاسی برای ابراز همبستگی ملی با سلیمان دل‌ها بود. تشییع جنازه باشکوه سردار آسمانی، نشان داد که ملت ایران، قدر سربازان وفادار خود را به خوبی می‌شناسد و جنس حضورشان از جنس عشق بود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: تاریخ چنین صحنه‌هایی را کمتر به خود دیده است و امروز قدرشناسی ملت ایران نشان داد که «از شمار دو چشم یک تن کم ... از شمار نیک‌مردان هزاران کم»، او محبوب دل‌ها بود، جز سربلندی و عزت امت اسلامی را نمی‌خواست، هدفش وحدت امت اسلامی و کوتاه کردن شر دشمنان از سر مسلمانان بود. ما همه آمدیم تا بگوییم که تو سردارِ دل‌هایی و اگرچه جسم مادی‌ات از بین ما رفت، ولی راهت و آموزه‌هایت و اعتقاداتت نصب‌العین ملت ایران و امت اسلامی خواهد بود و ما همه سلیمانی دیگری هستیم که در راهی که تو رفته‌ای، وفادارانه و با افتخار ایستادگی خواهیم کرد.

عامری اضافه کرد: سرافرازانه زیستی و شجاعانه شهد شهادت را سر کشیدی، هم در زندگی مایه تفاخر امت اسلامی بودی و هم در شهادت مایه برکت و وحدت برای امت. دلدادگی حاج قاسم به مردم قدرشناس ایران، امروز خود را نشان داد و همه جهان شاهد بودند که این عشق و دلدادگی چه صحنه شکوهمندی را آفرید.

وی تصریح کرد: محبوبیت حاج قاسم در منش و شخصیت ممتاز او نهفته بود. او ایثار و فداکاری، خدمت بی‌منت و ارج نهادن به کرامت انسان‌ها را در هر لحظه از زندگی‌اش معنا کرد. بی‌ادعا بود و در مجاهدت هیچگاه از پای ننشست. ولایت‌مداری صادق و مجاهدی بی‌باک بود که از حضور در میدان‌های نبرد کوچکترین ترسی به دل راه نمی‌داد.

عامری خاطرنشان کرد: امروز ما هستیم و راه سردار؛ باید ببینیم او چه می‌خواست. ادامه راه او، بهترین هدیه ما به روح بزرگش خواهد بود و او نیز در عالم بالا و در پیشگاه حضرت حق دعاگو و خشنود به افتخارات این ملت است.

انتهای پیام/ 112

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار