عضو ارشد حماس به الاخبار:

پاسخ موشکی ایران ضعف آمریکا را اثبات کرد

یکی از اعضای ارشد حماس گفت: اینکه ایران پایگاه آمریکا را هدف می‌گیرد اما واشنگتن جرأت ندارد کلمه‌ای حرف بزند نشان‌دهنده ضعف آمریکاست.
کد خبر: ۳۷۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ - 09January 2020

پاسخ موشکی ایران ضعف آمریکا را اثبات کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سپاه پاسداران ایران بامداد چهارشنبه (دیروز) چند فروند موشک به سمت پایگاه «عین الاسد» آمریکا در عراق شلیک کرد تا اولین پاسخ خود به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و همرزمانش به دست آمریکا را داده باشد.

«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در واکنش به این پاسخ به روزنامه «الاخبار» اظهار داشت: پاسخ ایران به جنایت ترور قاسم سلیمانی ضعف موضع آمریکا را ثابت کرد زیرا این پاسخ داده شد بدون اینکه آمریکا کلمه‌ای حرف بزند و این موضوع، ایران را به زدن آمریکا در بیش از یک مکان ترغیب خواهد کرد، این همان چیزی است که باید در تحقق اهداف در ابعاد کلی بویژه برای تضعیف پروژه صهیونیستی از آن استفاده شود  تا مقدمه‌ای برای پایان موجودیت اسرائیل در تمام منطقه باشد.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد، آنچه اتفاق افتاد حالتی از رعب در آمریکا و اروپا و در میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده است و این جریانات به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی نبود.

الزهار ادامه داد: هدف گرفتن قاسم سلیمانی خدمتی مجانی به رژیم اشغالگر بود؛ رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ فکر می‌کرد شانس انتخاباتی وی را افزایش خواهد داد اما در نهایت آمریکا تمام هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

وی در پایان به قدردانی از حمایت‌های قاسم سلیمانی از مسأله فلسطین پرداخت و گفت: زمانی که خود را فرمانده نیروی قدس نامید، می‌خواست فرمانده نبرد آزادسازی فلسطین باشد، نبردی که شخصیت‌های بسیاری را برای انجام این نقش تشویق خواهد کرد حتی اگر به حجم فداکاری‌های این شهید باشد.

الزهار افزود، سردار سلیمانی در فراهم کردن وسایل و ابزارها برای آزادی فلسطین و اخراج قوای خارجی بویژه آمریکایی تلاش کرد تا منطقه استقلال کامل داشته باشد. اگر نقش سلیمانی و تأثیر آن زیاد نبود در این موقعیت و زمان هدف قرار نمی‌گرفت. او فردی متواضع بود و با خود، فلسطین و مقاومت صادق بود؛ سلیمانی به مقاومت فلسطین و حمایت از آن ایمان داشت و امید است کسانی که جا پا جای او می‌گذارند راهش را در حمایت از مقاومت در منطقه و فلسطین ادامه دهند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس هم دیروز اعلام کرد، آنچه شهید سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین انجام داد راهبردی و محوری بود.

هنیه ضمن اعلام اینکه ترور سردار سلیمانی به اهداف خود نرسید، افزود، ترور شهید سلیمانی بیانگر روحیه جنایتکارانه‌ای است که در ذهن دولت آمریکا وجود دارد و این اقدام آمریکا پوششی برای تمام جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین در داخل و خارج بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار