امیر قرایی آشتیانی:

لزوم توجه به آینده‌نگری و ظرفیت‌سازی منطقه‌ای و جهانی/ حرکت منسجم مدیریت‌شده و قوی در مجموعه بنیاد حفظ آثار حاکم است

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت لزوم توجه به آینده‌نگری و ظرفیت‌سازی منطقه‌ای و جهانی در برنامه‌های سازمانی گفت: امروز شاهد حرکت منسجم مدیریت‌شده و قوی در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۳۷۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ - 09January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا قرایی آشتیانی» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در همایش سراسری مدیران و معاونان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا شده است، با اشاره به اینکه بندگی در راه خدا سعادت ابدی را برای انسان در پی دارد، اظهار داشت: طبق وعده الهی در قرآن گام نهادن در مسیر خدا و جهاد در جبهه حق سعادت و پیروزی جادوانه را در پی دارد.

وی در این رابطه افزود: هر کسی در صراط مستقیم و مسیر بندگی خدا قرار داشته باشد، هر چه برایش پیش بیاید، خیر است و هرکس در مسیر شیطان باشد، هر چه برایش پیش بیاید شر مطلق است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه شهید «قاسم سلیمانی» نمونه بنده صالح خدا بود، گفت: ایشان تمامی مولفه‌ها را داشتند، در مسیر درست قرار داشت، نیتش الهی و بنده با اخلاص خدا بود و همچنین مورد محبت ولایت بود لذا هم در دوران زندگی منشا خیر بود و حتی شهادت ایشان برکات ارزنده‌ای برای جهان اسلام داشت، به طوریکه آقا فرمودند انقلاب ما احیا شد.

وی از دیگر برکات شهادت حاج قاسم سلیمانی را وحدت و انسجام مردمی عنوان کرد و گفت: پاسخ موشکی نیرو‌های مسلح در واقع عظمت پوشالی آمریکا را در جهان شکست.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ما امروز از انجایی که از رهبری مقتدر و مردمان شیعه که بهترین ملت‌ها است برخورداریم و در جبهه حق گام برمی داریم، لذا هر اتفاقی برای مان بیفتد خیر و منشا برکات است.

وی با اشاره به نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در احیای فرهنگ دفاع مقدس در سطح جامعه گفت: همکاران ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن روشنگری و آینده نگری تلاش می‌کنند تا تجربیات دفاع مقدس را برای استفاده نسل آینده در مواقع ضرورت آماده کنند.

امیر آشتیانی افزود: همه ما باید برای دستیابی به آرمان‌های رفیع نظام اسلامی از رهبری بصیر، مقتدر، شجاع و آگاه به زمان تبعیت کنیم، چراکه تا زمانی که ما در تبعیت ایشان باشیم اقتدار و انسجام ملی مان حفظ شده و می‌توانیم جلوی دشمنان بایستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کار‌هایی که بر عهده همه ما به ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گام دوم انقلاب است تبیین، تبلیغ و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت برگرفته از گفتمان انقلابی امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیره شهدا بین آحاد جامعه و نیرو‌های مسلح است.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: از دیگر کار‌هایی که باید انجام شود انتقال تجربیات و همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است که می‌تواند راهگشا باشد.

امیر آشتیانی افزود: اهتمام به تشکیل و تجهیز موزه‌های دفاع مقدس، یکی دیگر از فعالیت‌های مورد توجه و تاکید است چرا که این کار بسیار مهم و راهبردی و در تنویر نسل اینده نسل آینده موثر است.

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که می‌تواند برای ما منشا خیرات و برکات باشد، تقویت حوزه‌های مورد تاکید حضرت امام خامنه‌ای اعم از حوزه‌های هنری، کتاب، فیلم، پیشکسوتان، مساجد، دانشگاهها، مدارس و تولید محتوا برای رسانه‌ها است.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تحسین مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز شاهد هستیم که یک حرکت منسجم مدیریت شده و قوی در مجموعه بنیاد حاکم است که این برای نظام مقدس جمهوری اسلامی منشا برکات است. من یقین دارم با حضور سردار کارگر و همکارانشان ما شاهد پیشرفت‌های بسیار یادی در این حوزه خواهیم بود.

وی با اشاره به تهدیدات پیشرو عنوان کرد: تجربه‌ای که ما به آن رسیدیم، تدارک اثربخش به منظور دفاع هوشمندانه، موثر و بازدارنده در تمام مولفه‌های قدرت ملی اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی و همه صحنه‌های مواجه ما با دشمن است.

امیر آشتیانی با اشاره به توان ملی در مقابله با تهدیدات گفت: برای ما مسئله بازدارندگی خیلی مهم و اساسی است، همانطور که دیدید بازدارندگی در همین جریان به ما کمک کرد تا دشمنان طمع نکنند.

وی گفت: مسئله دیگری که باید به آن توجه کنیم بسیج نیرو‌های مسلح و اقشار مختلف مردمی به منظور پاسداری از آرمان‌های انقلابی ملی و میهنی، انسجام و ایستادگی در برابر دشمنان داخلی و خارجی با اتکا به فرهنگ دینی و تکلیف گرایی است.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همچنین همه باید با تلاش در مسیر رفع تبعیض و نارضایتی‌ها و تحکیم عدالت اجتماعی گام برداریم و اعتماد سازی عمومی را تحکیم بخشیم.

وی افزود: تلاش مستمر و همه جانبه به منظور گسترش پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل اساسی متناسب با شرایط کشور و تهدیدات پیشرو از دیگر اهداف ما است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه آینده نگری و ظرفیت سازی منطقه‌ای و جهانی را باید در سیاست‌ها و خط مشی خود مد نظر قرار دهیم، گفت: احراز آمادگی‌های رزمی و فن‌آورانه در سطوح راهبردی و عملیاتی با تاکید بر استمرار پذیری و مهارت محوری از دیگر خط مشی‌هایی است که باید به ان اهتمام داشته باشیم.

وی در پایان بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها و تقویت سامانه‌های ملی ارتباطی، اطلاعاتی، سایبری به منظور جلوگیری از غافلگیری راهبردی و استمرار عملیات افندی و پدافندی در فضای تهدید با هدف عمق بخشی استراتژیک و بکارگیری قدرت نرم تاکید کرد.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها