وزیر خارجه ترکیه حمله تروریستی آمریکا در عراق را «اقدامی خطرناک» خواند

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از حمله تروریستی آمریکا در عراق، گفت آنکارا و بغداد در مورد لزوم کاستن از تنش‌ها در منطقه اتفاق نظر دارند.
کد خبر: ۳۷۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ - 09January 2020

وزیر خارجه ترکیه حمله تروریستی آمریکا در عراق را «اقدامی خطرناک» خواندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه که به عراق سفر کرده، حمله تروریستی آمریکا در این کشور را «تشدید خطرناک تنش» در منطقه توصیف کرد.

وی در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود در شهر بغداد گفت که ترکیه در مواجهه با چالش‌های پیش‌رو عراق از جمله چالش تروریسم و بازسازی، در کنار این کشور ایستاده است.

وی همچنین اقدام تروریستی اخیر آمریکا که به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» منجر شد را «اقدامی خطرناک» توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه همکاری بین آنکارا و بغداد در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنتی ادامه دارد، از وجود گفت‌وگوهایی برای دور نگه داشتن منطقه از هرگونه تنش خبر داد.

به گزارش بغداد الیوم، «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق نیز به نوبه خود در این نشست خواستار احترام کشورهای همسایه عراق به حاکمیت ملی این کشور شد و گفت که بغداد اجازه نخواهد داد درگیری‌ها به داخل اراضی عراق سرایت کند.

او گفت که ترکیه و عراق بر سر تلاش برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا در منطقه و دور نگه‌داشتن منطقه از خطر جنگ ویران‌کننده اتفاق نظر دارند.

وزیر امور خارجه عراق گفت که هرگونه تنش بین ایران و آمریکا منجر به تقویت تروریسم خواهد شد و باعث شعه‌ور شدن درگیری‌های در منطقه می‌شود.

ایالات متحده آمریکا طی یک ماه گذشته در دو حمله تروریستی، نیروهای الحشد الشعبی را در استان الانبار و خودروی حامل سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را هدف قرار دادند و آن‌ها را به شهادت رساندند. عراق و ایران این حملات را محکوم کردند و سپاه پاسادان انقلاب اسلامی، این حمله تروریستی را به حمله موشکی به بزرگترین پایگاه نظامیان تروریست آمریکا در عراق پاسخ داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها