در تماس تلفنی وزیر دفاع ژاپن با وزیر دفاع ایران مطرح شد؛

آمریکا عامل اصلی بی ثباتی منطقه/ برای تنش زدایی باید به حضور اشغال‌گرانه آمریکا در منطقه پایان داده شود

وزیر دفاع گفت: رفع تنش‌ها در منطقه با پایان داده شدن به حضور اشغال‌گرانه و مداخله گرانه آمریکا در منطقه امکان پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۳۷۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ - 10January 2020

آمریکا عامل اصلی بی ثباتی منطقه/ برای تنش زدایی باید به حضور اشغال‌گرانه آمریکا در منطقه پایان داده شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران در تماس تلفنی وزیر دفاع ژاپن با وی، ترور یک مقام رسمی ارشد نظامی توسط یک کشور دیگر در خاک کشور ثالث را جنایتی بزرگ و بی سابقه عنوان کرد و اظهار داشت: براساس قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل اقدام آمریکا مصداق واقعی تروریسم دولتی است.

امیر سرتیپ حاتمی عامل اصلی تنش و بی ثباتی در منطقه را حضور آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: برای تنش زدایی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید حضور اشغالگرانه و مداخله گرانه آمریکا هرچه زودتر پایان داده شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین کشور ساحلی منطقه خلیج فارس و دریای عمان همواره به نقش خود در تأمین امنیت آب‌های منطقه‌ای عمل کرده و کسانی که قصد کمک به تنش زدایی و ایجاد ثبات در منطقه را دارند باید به آمریکایی‌ها که عامل ناامنی در منطقه هستند گوشزد کنند که منطقه را به منظور برقراری ثبات و آرامش ترک کنند.

امیر سرتیپ حاتمی در این گفت‌وگو تلفنی همچنین بر لزوم محکومیت اقدام تروریستی دولت آمریکا توسط تمامی کشورش های مستقل و آزاده جهان تأکید کرد.

«تانو کونو» وزیر دفاع ژاپن نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت: کشورش برای ایفای نقش تنش زدایی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه آماده است.

وی همچنین بر تصمیم کشورش برای مشارکت نکردن در ائتلاف‌های نظامی به رهبری آمریکا در منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار