نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

شکل‌گیری ائتلاف مردمی منطقه‌ای با محوریت مقاومت/ مجلس معاهده‌های خارجی را پس بگیرد

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» گفت: شهادت سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و شهدای مقاومت، منطقه را در مقابل آمریکا و بر ضد آمریکا متحد و منسجم کرده و مردم فریاد مرگ بر آمریکا در تجلیل از سردار بزرگ سردادند که یک ائتلاف مردمی منطقه‌ای با محوریت مقاومت در برابر ائتلاف چندکشور خودفروخته عربی و عبری و غربی شکل گرفته است.
کد خبر: ۳۷۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ - 10January 2020

شکل‌گیری ائتلاف مردمی منطقه ای با محوریت مقاومت در منطقه / مجلس معاهده‌های خارجی را پس بگیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ساری با تسلیت شهادت سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» از حضور باشکوه مردم ایران و عراق و از جمله مازندران که جانانه در مراسم تشییع و مجالس و محافل و راهپیمایی‌های استان شرکت کردند تشکر و قدردانی کرد.

لزوم انعکاس ملی حماسه‌های مردم مازندران 

محمدی لائینی با بیان اینکه حماسه‌های مردم مازندران باید انعکاس ملی و سراسری داده شود، گفت: باید صدا و سیمای مرکز استان با صدا و سیمای کشور تعامل بهتری داشته باشد تا حق مردم ضایع نشود و حضور و شکوه‌شان پوشش داده شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه رسانه‌ها انعکاس خوبی از برنامه‌های دفتر ما هم نمی‌دهند، به دیدار وزیر کشور اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با هم داشتیم در موضوع پسماند گفت‌وگو کردیم که خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منعکس نکردند.

وی با بیان اینکه ما در انعکاس خبری ضعیف هستیم و قصور ایجاد می‌‌شود، به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص بزرگداشته شدن برجستگی‌های مردم مازندران اشاره کرد و ادامه داد: رسانه ملی در مرحله اول باید گام بردارد و انتظار ما این است که بیشتر از این به این مسئله توجه شود.

مجلس باید معاهده‌های خارجی را پس بگیرد

امام جمعه ساری با تشکر از مصوبه انقلابی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان انتقام سخت که تمام نیروهای آمریکایی عامل و آمر را تروریست معرفی کرده است، گفت: این کافی نیست و باید مجلس شورای اسلامی مصوبه‌های قبلی خود در رابطه با «سی اف تی» و «اف ای تی اف» و معاهده‌های خارجی را پس بگیرد و این قدم مهم را بردارد.

وی از پارلمان عراق که مصوبه اخراج آمریکایی‌ها را تحت عنوان اولین ضربه مصوب کرد، تشکر کرد و گفت: از سپاه پاسداران نیز تشکر می‌کنم که سیلی سخت را نواخته و هنوز هم آمریکا گیج و منگ است که چه اتفاقی افتاده است و اعلام حمایت کامل ملت ایران در این اقدام را به گوش می‌رسانیم.

شکل‌گیری ائتلاف مردمی منطقه‌ای با محوریت مقاومت

وی تصریح کرد: شهادت سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و شهدای مقاومت، منطقه را در مقابل آمریکا و بر ضد آمریکا متحد و منسجم کرده و مردم فریاد مرگ بر آمریکا در تجلیل از سردار بزرگ سردادند که یک ائتلاف مردمی منطقه ای با محوریت مقاومت در برابر ائتلاف چندکشور خودفروخته عربی و عبری و غربی در تقابل با جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

امام جمعه ساری افزود: نفرت آمریکا بسیار فزونی یافته و محبوبیت مقاومت و فرماندهان مقاومت بیشتر شد؛ این هم از دستاوردهای شهادت این شهید است.

محمدی لائینی با بیان اینکه در ماجرای موشک باران بزرگترین مرکز فرماندهی دشمن منهدم شده است و تلفات زیادی دادند، گفت: البته این حداقلی بود که در این ماجرا تلفات وارد شده و نیروهای ما می‌توانستند تلفات انسانی بیشتری را هم بگیرند ولی خودشان خواستند که با حداقل تلفات این ماشین جنگی از کار بیفتد.

حمله موشکی سپاه با 400 کشته و زخمی

امام جمعه ساری بیان کرد: برآوردهای اولیه از 400 کشته و زخمی تروریستهای آمریکایی حکایت دارد.

محمدی لائینی گفت: این حمله موشکی یک حمله سایبری و جنگ الکترونیکی هم بوده که طی آن ارتباط پهبادها با هواپیماهای جاسوسی و اطلاعاتی مرکز فرماندهی برای لحظاتی بوسیله ایران قطع شده که مهمتر از حمله موشکی بوده و برای ما از این جهت مایه افتخار است.

وی به پیام کوتاه ترامپ بعد از ترور این شهدا اشاره کرد و گفت: ترامپ در پیام خود اعلام کرد اگر ایران اقدام کند 52 نقطه را می‌زنیم.

انتقام سخت در پیش است

وی به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم قم اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب پیام تسلیتی داد که علاوه بر تجلیل از سرداران شهید، به انتقام سخت اشاره کرد و با مقایسه با سخنان دیروز ترامپ کاملا متوجه می‌شویم که ترامپ چقدر ضعیفانه و منفعلانه و پر از تناقض و دروغ  و با صدای لرزان حرفهایی را گفته و تهدیدی هم کرده است اما مقام معظم رهبری با قاطعیت و صلابت حرف خود را زد و موشک باران را یک سیلی عنوان کرد و فرمود انتقام در پیش است.

امام جمعه ساری حضور باشکوه مردم در تشییع جنازه سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» را یک رفراندوم برشمرد و ادامه داد: مردم مقاومت و استقامت در مسیر انقلاب را می‌خواهند و از یک نماد و اسطوره انقلاب و مقاومت تجلیل کردند و نشان می‌دهد مردم این راه و این خط را می‌خواهند که یکی از پیامهای این تجلیل بود.

آمریکا زبان زور و عین الاسد را می‌فهمد

وی با عنوان اینکه دولتمردان ما توجه کنند که آمریکا کدام زبان را می‌فهمد؛ 6 سال با آمریکا با زبان دیپلماسی سیاسی پشت میز مذاکره با هم حرف زدید و نتیجه اش این بود که تحریمها بیشتر شده و آمریکا برجام را نقض کرده است، باید با آمریکا با زبانی که سپاهیان ما در عین الاسد صحبت کردند و آمریکا آن را فهمیده و ترسیده و معلوم می‌شود که آمریکا جز زبان زور زبان دیگری را نمی‌فهمد؛ مسئولان ما باید با انسان زورگو با همین زبان سخن گفت و ما به آمریکا اعلام می کنیم که از این به بعد ما با شما با همین زبانی که شما می فهمید سخن می‌گوییم.

وی افزود: حمله موشکی به پایگاه آمریکا پیامی هم به دولتهای منطقه دارد و آن اینکه به قدرت پوشالی آمریکا دلخوش نکنید و امیدوار نباشید؛ آمریکا از خودش هم نمی‌تواند دفاع کند چه برسد به اینکه از شما دفاع کند؛ اگر آمریکا جرأت دفاع داشت در مقابل این اقدام ما، اقدام می کرد.

درس ولایت بهترین فراز زندگی سپهبد «سلیمانی»

امام جمعه ساری با بیان اینکه درس ولایت از بهترین فرازهای زندگی سپهبد شهید «سلیمانی» است، گفت: در سخنان کوتاه زینب سلیمانی درس ولایت می‌گیریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انقلاب روح این ملت است و تجدیدنظر و انفعال ندارد که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده است، گفت: ملت ما انتقادپذیر هستند ولی تجدیدنظر و انفعال ندارند و ما به دنیا اعلام می‌کنیم ملت ما در برابر انقلاب این راه را ادامه خواهد داد و هیچگاه تجدیدنظر نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه با تقوا پاک باشیم و پاک زندگی کنیم تا روز قیامت محاسبه برای ما آسان باشد، افزود: در صورت رعایت تقوا به وظیفه سیاسی اجتماعی خود و خدمتگزاری به جامعه آشنا خواهیم شد.

محمدی لائینی ادامه داد: تقوا در یک مرحله عمیق‌ترش به گمان و درون افراد برمی گردد و نسبت به ظن و گمان خود هم باید تقوا داشته باشیم و گمان خود را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار