امام جمعه شاهرود:

خون پاک سردار سلیمانی باعث شد تا رخنه‌ای در محور مقاومت پدید نیاید

حجت‌الاسلام «عباس امینی» گفت: دشمنان سعی داشتند بین محور مقاومت شکاف‌هایی به وجود بیاورند اما تشییع پیکر سردار سلیمانی در عراق راه فتنه‌ها را بست و سبب وحدت و یکپارچگی محور مقاومت از یمن تا لبنان شد.
کد خبر: ۳۷۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ - 10January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه، ضمن برشمردن ویژگی‌ها و برکات شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین برکات این شهادت، انسجام مردم در درون کشور بود.

وی بابیان اینکه حضور میلیونی مردم در تشییع شهید سلیمانی دشمن را بهت‌زده کرد، افزود: دشمنان با فتنه‌های مختلف مانند آنچه در آبان ماه گذشت، به دنبال گسست بین مردم و دودستگی هستند اما همان‌طور که شاهد بودیم اقشار مختلف مردم در این مراسم حضوری پرشور و وحدت آمیز داشتند.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه شهادت سردار سلیمانی سبب وحدت و انسجام بیشتر شد، بیان کرد: دشمنان بارها سعی دارند تا این حضور را کمرنگ جلوه دهند و حتی اعلام کردند که در ایران هرکس به مراسم سردار سلیمانی نرود او را زندان و اعدام می‌کنند اما شاهد بودیم که چقدر این حرف‌ها توخالی بود.

امینی دیگر برکت شهادت سردار سلیمانی را انسجام بین محور مقاومت دانست و تأکید کرد: دشمنان در لبنان و سوریه و عراق و … با فتنه‌هایی قصد داشتند تا اعلام کنند بین محور مقاومت شکاف‌هایی وجود دارد اما شاهد بودیم که مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در عراق چطور راه فتنه‌ها را بست و سبب وحدت و یکپارچگی محور مقاومت از یمن تا لبنان شد.

وی بابیان اینکه خون پاک سلیمانی سبب شد تا رخنه‌ای در محور مقاومت ایجاد نشود، بیان کرد: یکی دیگر از برکات خون شهید سلیمانی این است که دشمنان هوای کار دستشان می‌آید که ایران موضعی انفعالی ندارد.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه وقتی نخستین سیلی به آمریکا زده شد آن‌ها اعلام کردند که با آغوش باز به مذاکره تن می‌دهند، گفت: این سخن توسط آمریکا هرگز در موضع مذاکره و انفعال بیان نمی‌شد اما امروز می‌بینیم که دشمنان بابرکت خون شهید سلیمانی به گوشه رینگ هدایت‌شده‌اند.

امینی بابیان اینکه امروز باید بیش‌ازپیش هوشیار و دشمن‌شناس بود، بیان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، دشمنی ما فقط با آمریکا و اسرائیل است و همان‌طور که شاهد بودیم عربستان به آمریکا التماس می‌کرد که پایش را به این موضوع باز نکند.

وی افزود: ما با عربستان دشمنی نداریم و با اعراب منطقه با همه خباثتی که دارند نیز همچنین؛ دشمنی ما با آمریکا و اسرائیل است که عداوتشان تداوم دارد لذا یکی از برکات خون شهید سلیمانی همین بود که آمریکا باسیلی که خورد به گوشه رینگ رفت.

امام‌جمعه شاهرود در دیگر بخش سخنان خود درباره ویژگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی نیز، گفت: این شهید بزرگوار در حقیقت مروج تعالیم اسلامی در عمل بود و بسیاری از سوری‌هایی که اصلاً شیعه هم نیستند مرید او بودند.

امینی بابیان اینکه شهید سلیمانی تقریب مذاهب را در عمل نشان داد، گفت: شاهد هستیم که بخش اعظم سوریه که اصلاً شیعه نیست مرید این شهید محسوب می‌شود و این جزو ویژگی‌های بارز اخلاقی او است.

وی با اشاره به تشییع جنازه شهید سلیمانی نیز بیان کرد: حضور پرشور مردم در این مراسم در حقیقت غافل گیر کننده و نشان دهنده عشق و ارادت مردم به این شهید بزرگوار بود.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: در تاریخ معاصر ایران بی سابقه است شهیدی که مراسم تشییع پیکر او با حضور چنین جمعیت عظیم عزادار، آن هم در کربلا و شهرهای مقدس ایران اسلامی برگزار شود و این نشان دهنده عظمت مقام سردار سلیمانی است.

امینی بیان کرد: یکی از آثار شهادت سردار سلیمانی تصویب نخستین طرح سه فوریتی تاریخ مجلس ایران بود که سبب شد تا پنتاگون و هر مکانی که وابسته به آن است در فهرست تروریستی قرار گیرد تا ما هر جوابی که به آنها می‌دهیم در چارچوب قانون باشد لذا باید از همه نمایندگان مجلس تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار