بر اساس گزارش پنتاگون؛

امکان فروپاشی ارتش آمریکا طی ۲۰ سال آینده وجود دارد

گزارشی که چندی پیش از سوی پنتاگون، منتشر شده اینگونه آمده که امکان فروپاشی ارتش آمریکا به سبب تغییرات آب و هوایی وجود دارد.
کد خبر: ۳۷۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ - 10January 2020

امکان فروپاشی ارتش آمریکا طی ۲۰ سال آینده وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در گزارشی که پاییز امسال از سوی پنتاگون منتشر شده، ترکیبی از عواملی مانند گرسنگی در سطح جهانی، جنگ، بیماری، خشکسالی و وضعیت وخیم تولید انرژی در دنیا می‌تواند اثرات مخربی در توانایی نظامی آمریکا به همراه داشته باشد.

در گزارش ارتش آمریکا آمده است: «خود ارتش آمریکا نیز ممکن است از هم بپاشد و این امر می‌تواند در طی دو دهه آینده اتفاق افتد.»

مقامات عالیرتبه آمریکایی که این گزارش را تهیه کرده‌اند از نهاد‌های مهم این کشور از جمله ارتش، نهاد اطلاعات دفاعی، ناسا هستند.

این گزارش از پنتاگون می‌خواهد که بخاطر اثرات آب‌وهوایی و با نزدیک شدن به نیمه قرن بیست‌ویکم خود را برای احتمال نابودی سامانه‌های آب، برق و غذایی در کشور آماده کنند.

کمیسیونی که این گزارش را تهیه کرده به دستور مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تشکیل شد و گزارش این کمیسیون در تضاد با رویکرد ترامپ است که تغییرات آب‌وهوایی را جدی نمی‌گیرد.

نسخه اولیه این گزارش ماه آگوست منتشر شده بود، اما در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت.

انهتای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار