یادداشت/ حامد افروغ

تشییع شهید سلیمانی؛ فصل نوین بلوغ وحدت ملی

تشییع پیکر پاک سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فصل نوینی از بلوغ و بالندگی وحدت ملی در میان مردم ایران شد تا موافق و مخالف نظام را زیر سایه امن و الهی یک مرد بزرگ در مقابل دشمنی پر سر و صدا رقم بزند.
کد خبر: ۳۷۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹ - 11January 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ یکی از نشانه‌های الطاف خفیه حضرت باری‌تعالی به ملت ستمدیده و همواره مورد آزار و ناجوانمردی از سوی دنیا، یعنی ملت ایران، این است که در برهه‌ها و مقاطع گوناگون هر بار به علتی گرد محور حق انسجامشان بیش از قبل می‌شود.

شهادت سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» یکی از بزرگترین اهرم‌ها برای تقویت انسجام و وحدت ملی مردم ایران عزیز شد، وحدتی که به گفته یکی از وزاری سابق وزارت دفاع آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را با دیدن صحنه‌های رستاخیز بزرگ تشییع شهید سلیمانی تا مرز سکته برد.

این شهادت تاریخی و این تشییع تاریخی و این خیزش کم‌سابقه ملت ایران برای همگان درس‌هایی داشت. درس‌هایی که به قیمت پرپر شدن یکی از عزیزترین و ملی‌ترین افراد میهن اسلامی گرفته شد. سردار سلیمانی به اذعان رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از کارامدترین افراد در جمهوری اسلامی بود، بی‌ادعا، شجاع، باتدبیر و مخلص. صفاتی که آدمی را یاد خطبه متقین امیرالمومنین (ع) می‌اندازد. 

سپهبد شهید سلیمانی سمبل مجسم و عینی مثل «عاش سعیدا و مات سعیدا» شد، کسی که در فراقش رهبر و امت با واکنش‌هایشان عملا شهادت به خوبی و ایمانش دادند و آسمان و زمین را مبهوت این دلدادگی کردند. شهادت سلیمانی همه را یک‌صدا کرد، اختلافات و ادا و اطوارها را زدود و نشان داد که همگان می‌توانند حول محور الهی گرد آیند و در برابر دشمن یک «ید واحد» شوند.

سلیمانی ثابت کرد که مثل قدیمی «یکی مرد جنگی به‌ از صد هزار» حقیقت دارد. سلیمانی به تنهایی با خون شریفش هیمنه پوشالین آمریکا را به سخره گرفت و برای همیشه تاریخ صدای فروریختن برج و باروی ادعاها و گزافه‌گویی‌های آمریکا را طنین‌انداز کرد.

سلیمانی برای مردم ایران چونان سایه امنی بود که زیر آن موافق و مخالف جمهوری اسلامی احساس آرامش داشت، سایه‌ای که در تشییع پیکر پاکش اینطور نمود، که منبعث از دست رحمت الهی است، از این روست که حتی شهادتش هم به نوعی امنیت‌زا بود برای ملتی که همیشه در معرض چنگ و دندان گرگ‌های جهانی است.

آنچه که امروز از سلیمانی برای ما مانده است، درس وحدت است، وحدتی که زیر پیکر پاک این شهید به بلوغ رسید و زره‌ای شد پولادین بر تن ملت ایران تا به دنیا ثابت کند این ملت تا سلیمانی‌ها را دارد، نفوذناپذیر و شکست‌ناپذیر است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار