یادداشت/ رسول حسنی

«حسن طهرانی‌مقدم» طلایه‌دار عملیات «شهید سلیمانی» بود

در عملیات غرورآفرین «شهید سلیمانی» نام «حسن طهرانی‌مقدم» را نباید از یاد برد؛ شخصیت بی‌بدیلی که توان موشکی ایران اسلامی مرهون تلاش‌های او است.
کد خبر: ۳۷۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ - 13January 2020

«حسن طهرانی ‌مقدم» طلایه‌دار عملیات «قاسم سلیمانی» بودگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رسول حسنی؛ شهادت سردار «حاج قاسم سلیمانی» در سحرگاه جمعه 13 دی 1398، انقلابی عظیم در جغرافیای جهان اسلام بخصوص جبهه مقاومت ایجاد کرد؛ انقلابی بزرگ که کاخ سفید شیطان بزرگ را به لرزه درآورد و تا سال‌ها آمریکایی‌ها از پس‌لرزه‌های آن در امان نخواهند بود. کلیدواژه این انقلاب، «انتقام سخت» است که هنوز به‌طور کامل محقق نشده است.

گذشته از این‌که رهبر حکیم و فرزانه ما، مقتدرانه انتقام سخت و بدون ملاحظه را طرح کردند و در کمترین زمان ممکن به دست سربازان امام خامنه‌ای بخشی از آن عملیاتی شد، نباید فراموش کرد چه کسانی راه انتقام سخت را هموار کردند. مهم‌ترین نامی که نمی‌توان در موضوع قدرت موشکی ایران از یاد برد، «حسن طهرانی‌مقدم» است؛ شهیدی که باید او را طلایه‌دار عملیات «قاسم سلیمانی» دانست. او بود که با بصیرت و ایمانی مثال‌زدنی و با همه محرومیت‌ و محدودیت‌ها در مسیری سنگلاخ گام برداشت و آن را چنان هموار کرد که امروز، ایران اسلامی ما یکی از قدرت‌های موشکی جهان است.

اگر تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم نبود، بعید بود که آمریکای جهان‌خوار را در منطقه غرب آسیا مقتدرانه به زانو درآوریم. وقتی شهید طهرانی مقدم بر بدنه موشک‌ها «مرگ بر اسرائیل» را ثبت می‌کرد، ایمان داشت که این مولود نامشروع انگلیس که در دامان ملوث آمریکا رشد کرده است، حقیرتر از آنی است که نتوان نابودش کرد. باور طهرانی‌مقدم این بود که حذف نام منحوس اسرائیل آرزو نیست، بلکه وعده‌ای تحقق‌پذیر است که امام راحل وعده آن را داده بود؛ چراکه پیش از این فروپاشی کمونیسم در اتحاد جماهیر شوروی را وعده داده بود و کمتر از یک‌ دهه محقق شد.

البته در همان زمانی که شهید طهرانی‌مقدم شعار مرگ بر اسرائیل را بر بدنه موشک‌ها می‌نوشت، عده بسیاری او را برای این حرکت انقلابی‌اش مواخذه می‌کردند که ما نباید مرگ‌طلب باشیم و چنان این کار را تقبیح می‌کردند که گویا برای اسرائیل غاصب موجودیتی قائل بودند. این بود که روشنفکری غربی معاندان داخلی علیه انقلابی‌گری حسن طهرانی مقدم متحد شد و کار را به جایی رساندند که در جهان گفت‌وگو و مذاکره چه نیازی به ایجاد و ارتقای قدرت موشکی داریم؛ اما این انقلابی‌گری و ثبات قدم حسن طهرانی‌مقدم بود که سبب شد تا امروز، آمریکا در موضع انفعال قرار بگیرد و هیمنه پوشالی‌اش در سحرگاه هجدهم دی 1398 شکسته شود.

همه آن‌هایی که با تردید از انتقام سخت حرف می‌زدند و خائفانه تهدیدات آمریکا را جدی گرفته بودند، دیدند که آن‌چه شهید حسن طهرانی‌مقدم انجام داده بود، سبب شد اولین گام انتقام سخت برداشته شود و ان‌شاءالله به‌زودی گام‌های بعدی آن هم برداشته خواهد شد. به همین دلیل در عملیات «شهید سلیمانی» باید بیش از هر زمان دیگری نام بزرگ «حسن طهرانی‌مقدم» را تکرار و خدمات بی‌بدیلش را بیش از هر زمان دیگری بررسی و ارزیابی کرد.

اگر نبود روحیه جهادی و انقلابی آن شهید والامقام امروز نمی‌توانستیم از انتقام سخت حرف بزنیم. در روزهایی که به یاد سیدالشهدای مقاومت «حاج قاسم سلیمانی» مجالسی برپا می‌کنیم، نام شهید حسن طهرانی مقدم را نیز نباید از یاد برد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها