عبدالمهدی:

آمریکا باید هرچه زودتر از عراق خارج شود

در پی تهدید گروه‌های مقاومت به گرفتن انتقام خون شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس»، نخست وزیر عراق بار دیگر خواستار خروج هر چه سریع‌تر نیرو‌های آمریکایی از عراق شد.
کد خبر: ۳۷۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ - 11January 2020

آمریکا باید هرچه زودتر از عراق خارج شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، با قوت گرفتن احتمال پاسخ نیرو‌های مقاومت به گستاخی‌های اشغالگران آمریکایی، نخست وزیر عراق از آمریکا خواست هر چه سریع‌تر عراق را ترک کند. برخی منابع نزدیک به جبهه مقاومت در منطقه از پاسخ قریب الوقوع به اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه خبر دادند. عبدالمهدی تلفنی، خطاب به «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، اظهار داشت: واشنگتن باید مکانیزم خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق را تعیین کند.

خبر‌های تکمیلی نیز حاکی است که آمریکا به این درخواست عبدالمهدی، پاسخ منفی داده است.

آمریکایی‌ها فورا بروند

«حنین القدو» نماینده ائتلاف فتح عراق اعلام کرد، مقامات آمریکایی باید در راستای اجرای مصوبه پارلمان عراق حرکت کرده و نظامیان خود را از عراق خارج کنند.

نماینده ائتلاف فتح هشدار داد: در غیر این صورت، عراق مجبور به روی آوردن به راه‌های دیگر برای دفاع از اراضی و حاکمیت خود است.

القدو گفت: عراق به دنبال حفظ روابط عادی متوازن با آمریکا طبق عرف بین‌المللی و دیپلماتیک به دور از دخالت در امور داخلی است.

نماینده پارلمان عراق بیان کرد: هر گونه تلاشی ضد حاکمیت عراق مردود و غیرقابل قبول است و در قبال آن سکوت نخواهد شد.

حمله به مواضع حشد‌الشعبی

شبکه تلویزیونی المیادین از بمباران افراد و چند دستگاه کامیون در نزدیک مرز عراق با سوریه خبر داد. این شبکه در گزارش خود افزود، این بمباران در شهرستان «القائم» اتفاق افتاد.

شبکه تلویزیونی «الاتجاه» نیز اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مواضع حشد‌الشعبی در مرز عراق و سوریه را هدف قرار دادند.

بنا بر این گزارش، آسمان شهرستان‌های القائم در الانبار عراق و «البوکمال» در سوریه، دقایقی قبل از وقوع این انفجار، شاهد پرواز یک هواپیمای ناشناس بوده است.

المیادین به نقل از منابع عشایری منطقه الانبار اعلام کرد: در این حمله، چند کامیون، هدف قرارگرفتند.

منبع: کیهان

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار