سردار کوثری تبیین کرد؛

نقش سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مقابله با نظام سلطه

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله تهران به تبیین نقش شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در برخورد با نظام سلطه و عیادی‌شان از دوران دفاع مقدس تاکنون پرداخت.
کد خبر: ۳۷۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ - 11January 2020

جانشین فرمانده کل سپاهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد ارک تهران برگزار شد، اظهار داشت: آشنایی ما با یکدیگر به سال ۶۱ در جنوب باز می‌گردد؛ او ۴۱ سال اخیر عمر خود را در راه جهاد سپری کرد و طی این مدت چیزی برای خود نخواست.

وی افزود: ارتش بعث عراق که آمده بود هفت روزه خود را به تهران رسانده و نظام دلخواه خود را روی کار بیاورد، امثال حاج قاسم سلیمانی نگذاشتند آن‌ها به هدف خود برسند.

سردار کوثری ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی به عنوان کارمند سازمان آب به صورت بسیجی به جبهه آمده بود، اما با کمک خداوند بدون اینکه دوره عالی فرماندهی را دیده باشد توانست تیپ ۴۱ ثارالله را به خوبی اداره کند.

وی با اشاره به حضور حاج قاسم سلیمانی در برقراری امنیت در جنوب شرق کشور، بیان داشت: بعد از اتمام جنگ تحمیلی و زمانی که اشرار و تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان‌ ناامنی ایجاد کرده بودند، حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثار الله در منطقه حضور یافت و برای تنبیه اشرار و تروریست‌ها بعضا تا عمق خاک پاکستان آن‌ها را تعقیب کرد البته هم زمان آن‌ها را به سوی اسلام نیز دعوت می‌کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثار الله در ادامه به حضور شهید سپهبد سلیمانی در سوریه اشاره کرد و گفت: در جریان جنگ ۳۳ روزه اسرائیل با حزب الله لبنان، وی در بیروت مستقر شد و هدایت نیرو‌های جهادی را با بهره گیری از تجربیات دفاع مقدس عهده دار شد و به نحوی این‌جنگ را اداره کرد که در نهایت اسرائیل برای برقراری آتش بس به نیرو‌های حزب الله لبنان التماس می‌کرد.

وی تصریح کرد: بعد از آن آمریکایی‌ها با تشکیل داعش در عراق و راه اندازی جنگ نیابتی به دنبال ضربه زدن به ایران بودند، به همین جهت داعش با پشتیبانی آمریکایی‌ها تا ۳۵ کیلومتری مرز‌های کشورمان رسید که در این زمان به فرمان رهبر معظم‌انقلاب اسلامی نیرو‌های مسلح کشورمان به آن‌ها اعلام کردند اگر بیش‌تر از این به مرز‌های کشورمان نزدیک شوند با شدت عمل ایران مواجه می‌شوند.

سردار کوثری ادامه داد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سال‌های زیادی بود که دنبال به شهادت رساندن حاج قاسم‌سلیمانی بودند و این را هم به او یادآور می‌شدیم، اما وی بدون واهمه از شهادت، فعالیت خود را همچنان ادامه می‌داد تا اینکه توسط تروریست‌های آمریکایی به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی که مورد نفرت و غضب استکبار جهانی قرار داشت، بزرگترین جنایت را علیه او مرتکب شدند و مجامع بین المللی نیز مانند سازمان ملل درباره این جنایت آمریکا واکنشی نشان ندادند.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار