فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

روحیه معنوی ملت در دوران دفاع مقدس برگرفته از تفکرات امام راحل بود

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: مقاومت اسلامی نتیجه کاری است که ملت ما در دوران دفاع مقدس انجام دادند.
کد خبر: ۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱ - 26September 2013

روحیه معنوی ملت در دوران دفاع مقدس برگرفته از تفکرات امام راحل بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمد مارانی در یادواره سنگرسازان بیسنگر در شهرستان جیرفت اظهار کرد: نتیجه کار رزم رزمندگان با فرماندهی امام خمینی(ره) در صحنههای نبرد دوران دفاع مقدس، پیروزیهای بزرگی برای ما در برداشت و حاصل کار یک اصول شد برای صدور انقلاب در کشورهایی که به عنوان مقاومت اسلامی هستند.

وی افزود: اگر امروز شاهد مقاومت رزمندگان حزبالله در جنگ نابرابر 33 روزه و مبارزه جانانه و بدون سلاح مردم غزه در برابر صهیونیستها هستیم و اگر مردم سوریه سه سال در برابر تهاجمات دشمنان مقاومت میکنند، این نتیجه کاری است که ملت ما در دوران دفاع مقدس انجام دادند.
 
مارانی با اشاره به بیداری اسلامی در بین کشورها تصریح کرد: امروز حدود 70 کشور دنیا هزینه میکنند تا در سوریه در برابر یک حکومت دینی بایستند و آن را نابود کنند و عدم موفقیت آنها در این راستا برگرفته از نهضت و عمل ملت ایران است.
 
وی عنوان کرد: آمریکا بعد از پیروزی ما چندین جنگ در منطقه به راه انداخت تا مقدمهای باشد که بتواند جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند، اما همه توطئههایی که کردند با تدابیر جمهوری اسلامی شکست خوردند.
 
مارانی خاطرنشان کرد: امروز در کشور سوریه این افتضاحی که به بار آوردند برای آنها باورکردنی نیست، خودشان اعتراف کردند که نتوانستیم در سوریه کاری انجام دهیم و سبب شدیم ایران در منطقه رشد کند، اگر آمریکا در سوریه کوتاه آمد، برای این بود که جمهوری اسلامی ایران توانست تأثیر سیاسی در این راستا بگذارد.
 
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: اینکه برخی میگویند سوریه چه ربطی به ما دارد و چرا ما فدا شویم، دشمن میداند اگر از سد سوریه بگذرد از سد ایران گذشته است و این را مقدمهای برای یک حرکت بزرگ میداند، امروز بسیاری از ما از نظر اخلاقی و اعتقادی حاضر هستیم در سوریه بجنگیم.
 
مارانی گفت: روحیه معنوی ملت ایران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس برگرفته از تفکر و معنویت امام راحل بود و لطف خداوند سبب شد که پیروز شویم.
 
وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس انسانهای بزرگی بودند که حماسه آفریدند، چه شهدایی که امروز در بین ما نیستند و نظارهگر اعمال ما هستند و چه ایثارگرانی که سرمایههای ارزشمند این نظام هستند.
 
وی با اشاره به چگونگی دفاع مقدس و تأثیرات آن افزود: جنگ و دفاع مقدس از شهریور ماه سال 59 به شکل رسمی آغاز شد، جنگ نابرابری که اگر بخواهیم به مقدمات آن اشاره کنیم زمانبر است، وقتی دشمن یک هجوم سراسری را آغاز کرد و مرحله نخست پیش کشیدن مسائل سیاسی بهانهای برای آغاز جنگ و مرحله دوم آغاز تهاجم بود.
 
مارانی اظهار داشت: پیامد این اقدام عملیاتهایی بود که استراتژی دفع تجاوز آغاز شد، وقتی امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا محوریت دفاع را به عهده گرفتند، اتفاقات سنگینی رخ داد و آن حضور پرشور مردم و نیروهای مسلح در صحنه نبرد بود، از اینجا بود که مردم تیپها و لشکرها را تشکیل دادند و یگانها شکل گرفتند و در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند.
 
وی با اشاره به حضور مردم و وحدت نیروهای حاضر در صحنه تصریح کرد: شاید قبل از آن نیروهای نظامی حضور مردم را در صحنه قبول نداشتند و این اتفاق میمون بود که امام راحل فرمان حضور مردم در صحنه را دادند و مردم هم حضور یافتند.
 
مارانی با اشاره به خودباوری مردم در دوران دفاع مقدس بیان داشت: با وجود نداشتن تجهیزات و آموزش لازم مردم همت بلندی در این دوران در برابر دشمن مسلح و مجهز به تسلیحات سنگین داشتند، اما با همه تجهیزات، دشمن نتوانست که روحیه ملت را در هم بشکند، این روحیات با معنویت برگرفته از تفکر و معنویت امام راحل بود و لطف خداوند سبب شد که پیروزی دفاع مقدس را داشته باشیم.
 
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان اینکه سنگرسازان بیسنگر در دوران دفاع مقدس سهم عظیمی داشتند، گفت: جهاد سازندگی از خرداد ماه سال 58 به فرمان امام خمینی شکل گرفت، از آغاز حرکت این نهاد مقدس خدمات بزرگی از آن شاهد هستیم، در جنوب کشور در مناطق مختلف محرومیتهایی وجود داشت و خدماتی زیادی جهادگران گمنام در این مناطق در زمینههای راه، بهداشت و عمرانی انجام دادند.
 
مارانی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارها را به شکل داوطلبانه جهاد سازندگی انجام داد و بارها در جبهه و پشت جبهه نبرد با دشمن شاهد تلاش و گذشت این جهادگران بودیم، در هوای سرد و گرم کارهای عظیمی انجام دادند که نمیتوان زحمات و تلاشهای آنها را بیان کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار