دکتر امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، گفت: ما باید در آموزش و پرورش پویایی گروهی را مطرح کنیم که این مکانیزم در حوزه علمیه نیز تا اندازه ای رواج دارد و باید در مدارس نیز به همین شکل برنامه ریزی آموزشی صورت گیرد.
قرایی مقدم ادامه داد:این پویایی آموزشی موجب می شود که شاگردان تلاش خود را افزایش داده و حضور فعالانه ای در کلاس درس داشته باشند.
وی با بیان اینکه، متاسفانه هنوز معلمانی را بر اساس این مکانیزم جدید آموزش نداده ایم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل روش تدریس، همچنان بر اساس آموزش های گذشته صورت می گیرد که منجر به انفعال دانش آموزان می شود.
این جامعه شناس ادامه داد: کلاس درس نباید بیش از 25 دانش آموز داشته باشد، چرا که این مسئله می تواند معلم را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
قرایی مقدم در پایان گفت: معلم ها با توجه به میزان حقوقی که دریافت می کنند، با دغدغه های فراوانی مواجه می شوند و علاوه بر اینکه می تواند روی کیفیت آموزش آن ها تاثیرات منفی داشته باشد، آن ها را دچار خشم و هیجانات آنی نیز می کند که یکی از نتایج آن، پرخاشگری علیه دانش آموزان است، ضمن اینکه معلمین،هر ساله باید در کلاس های بازپروری که توسط آموزش و پرورش برگزار می شود، شرکت کرده و آموزش های لازم را فراگیرند.
انتهای پیام/