نظری در صحن شورای شهر خواستار شد؛

ساخت یادمان قربانیان سقوط هواپیما در تهران

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پیشنهاد کرد که یادمان قربانیان سقوط این هواپیما در پایتخت ساخته شود.
کد خبر: ۳۷۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ - 12January 2020

یادمان قربانیان سقوط هواپیما ساخته و در شهر نصب شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در صد و هشتاد و نهمین جلسه این  شورا در تذکری با تأکید بر ضرورت توجه به قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و دلجویی از خانواده‌های جان‌باختگان اظهار داشت: بایستی یادمان قربانیان سقوط هواپیما ساخته و در شهر نصب شود.

وی با بیان اینکه چشم‌های بسیاری برای همیشه در حسرت دیدار مسافران این هواپیما ماند، گفت: وقتی که فهمیدیم خطای انسانی در سیستم پدافند، عامل این فاجعه بوده است، این داغ بزرگ، به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، بسیار سنگین‌تر شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: به‌عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر از دستگاه قضا و ستاد کل نیروهای مسلح می‌خواهم که خاطیان این فاجعه را مجازات و تمام جزئیات آن را به مردم اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه و اندوه بسیاری را به مردم تهران و ایران تحمیل کرد، بیان کرد: از سازمان زیباسازی می‌خواهم در کنار بنرهایی که برای تسلیت در سطح شهر نصب شده، بنرهایی متفاوت که حاوی تصایر این عزیزان باشد را به منظور گرامیداشت یاد قربانیان این فاجعه که عمدتاً از نخبگان علمی و فعالان اجتماعی کشورمان بودند، طراحی و نصب کند.

نظری با بیان اینکه ساخت یادمان بزرگداشت قربانیان سوانح هوایی امری مرسوم است، پیشنهاد داد که با انجام فراخوانی نسبت به طراحی و اجرای یادمان قربانیان هواپیمای بوئینگ 737 اقدام کرده و آن را در یکی از فضاهای مناسب شهری نصب کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اعضای شورا و دیگر نمایندگان مردم درخواست کرد که کمیته‌ای مشترک برای دلجویی از خانواده قربانیان این سانحه تشکیل و برای تسلی داغ بازماندگان، اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار