فتح قله «سندان» به نام سردار شهید «سلیمانی»

جانباز زنجانی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در صعود ۷ ساعته قله «سندان» مرتفع‌ترین قله در استان زنجان را فتح کرد.
کد خبر: ۳۷۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ - 12January 2020

«فرهاد اسکندری» جانباز زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان اظهار داشت: همزمان با شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» و گرامیداشت یاد و خاطره این سردار بزرگوار ایران و جهان اسلام رهسپار صعود به قله سندان شدیم.

وی افزود: تیم صعود متشکل از پنج کوهنورد بود که با توجه به سختی راه و نامناسب بود شرایط آب و هوایی سه نفر از تیم موفق به فتح قله شدیم.

«اسکندری» به هدف تیم از صعود به قله سندان اشاره کرد و گفت: هیچ زبانی قادر به توصیف از شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیست، این بزرگمرد با نثار جان خود خونی دوباره بر رگ ملت ایران و جبهه مقاومت و تمام آزادی‌خواهان دنیا جاری کرد در نتیجه جهت حفظ و گرامیداشت این شهید با صعود به قله سندان و نصب تصویر سردار شهید «سلیمانی» بر روی این قله، تجدید بیعت با مقام شامخ شهدا و امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: قله سندان دومین کوه مرتفع‌ترین زنجان پس از کوه بلقیس است که بین زنجان و شهرستان خرمدره و در روستای کرکز قرار گرفته‌ و فتح آن ۷ ساعت به طول انجامید.

«فرهاد اسکندری» متولد ۱۳۱۳ در استان زنجان است، وی در سال ۶۱ با حضور در جبهه هشت سال دفاع مقدس در عملیات فتح‌المبین و در دشت عباس به مقام جانبازی نائل آمد.

«اسکندری» از ابتدا به صورت حرفه‌ای در رشته کوهنوردی فعالیت داشته بطوری که در سال ۹۱ موفق به فتح هیمالیا شد و عنوان‌دار مسن‌ترین فاتح بام دنیا را از آن خود کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها