برگزاری مراسم بزرگداشت شهید «ابومهدی المهندس» و «حاج قاسم سلیمانی» از سوی سفارت عراق

مراسم بزرگداشت شهید «ابومهدی المهندس» و «حاج قاسم سلیمانی» و همرزمان شهیدشان از سوی سفارت عراق برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ - 12January 2020

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید «ابومهدی المهندس» و «حاج قاسم سلیمانی» از سوی سفارت عرقبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت شهیدان «ابومهدی المهندس» و سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و همرزمانشان از سوی سفارت عراق و با حضور مهمانانی از کشور عراق عصر امروز (۲۱ دی ۱۳۹۸) در مسجد فاطمی برگزار شد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم اظهار داشت: اگر بخواهیم برای این دو شهید بزرگوار جمله ای بگوییم که حق مطلب را ادا کند، باید گفت حیات شریف آنها برای خدا و پیامبر بود. این حقیقت قابل انکار نیست که آنها از خاصان اولیای خدا بودند چرا که همواره در حال جهاد بودند.

وی در ادامه گفت: جهاد در راه خدا یک عرصه پرمشقت است و این عزیزان چهل سال در حال جهاد بودند. در روزهای سخت مجاهدان واقعی خود را نشان می‌دهند. چه کسانی می توانند این توفیق بزرگ را داشته باشند و عاقبتی چنین درخشان داشته باشند. فقط کسانی که فهم عمیق از معارف دینی دارند می توانند پرچم جهاد را به دست بگیرند.‌

جلیلی در ادامه افزود: مردم عراق می گویند اگر ما امروز در شرایط امنی به سر می‌بریم به خاطر شهید ابومهدی و شهید حاج قاسم سلیمانی است. مردم منطقه فراموش نکردند رژیم صهیونیستی نقشه خود را بر اساس حمله های خود ترسیم می‌کردند. شهدای مقاومت این روند را تغییر دادند. دشمنی که خود را ابرقدرت می دانست با تلاش‌های سلیمانی و ابومهدی عقب نشستند. باید بدانیم این موفقیت را چه کسانی بوجود آوردند. این شهدا اگر به جهاد فراخوانده شدند با همه وجود آن را به جا آوردند. اهل بصیرت بودند که امر ولی خود را به جان می خریدند. این دو شهید در پاسخ دشمنان خود سر خود را دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: ممزوج شدن خون این دو بزرگوار نشانه وحدت دو ملت عراق و ایران بود و شعار لایمکن الفراق را اثبات کردند. عمق برادری و خودباوری نتایج زیادی برای دو کشور خواهد داشت. اگر این رویه پی‌گرفته شود می‌توانیم به آینده امت اسلامی امیدوار باشیم.

جلیلی در پایان گفت: نخبگان دو کشور باید در کنار هم باشند تا موجب رشد دو کشور را فراهم کنند. ترور نخبگان دو ملت و به شهادت رساندن آنها نشانه خصومت غرب با این دو کشور است. آنچه در پارلمان عراق و  مجلس شورای اسلامی در ایران دیدیم از نشانه‌های دوستی و ‌وحدت دو کشور است.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار