تشییع و خاکسپاری پیکر حجت‌الاسلام رسولی محلاتی در قم‌

پیکر حجت‌الاسلام «سید‌هاشم رسولی محلاتی» عصر امروز با حضور علما و اساتید حوزه علمیه در قم تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۳۷۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ - 12January 2020

تشییع و خاکسپاری پیکر حجت‌الاسلام رسولی محلاتی در قم‌به گزارش دفاع‌پرس از قم، پیکر حجت‌الاسلام سید هاشم رسولی محلاتی امروز از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله جوادی آملی، پیکر این عالم ربانی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، آیت الله خاتمی امام جمعه تهران، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله استادی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و برخی دیگر از شخصیت‌های حوزوی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام رسولی محلاتی به دلیل شدت بیماری شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه جاری در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

وی در سال ۱۳۰۹ در شهرستان محلات استان مرکزی دیده به جهان گشود و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی بود و در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری داشت.

وی عضو بیت امام راحل (ره) و دفتر مقام معظم رهبری و مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری و سال‌ها نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه امام صادق (ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تاریخ اسلام را برعهده داشت.

رسولی محلاتی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بود و نمایندگی مردم استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری برعهده داشت.

از این پژوهشگر و نویسنده آثاری همچون تاریخ اسلام، کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن، قصص قرآن یا تاریخ انبیا، درس‌هایی از تاریخ تحلیلی اسلام، راهنمای بهشت یا بهشتیان از دیدگاه قرآن و حدیث، جنبه‌های اخلاقی و سیره عملی امام رضا (ع) و شرح تالیفات شیخ طوسی به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار