حسن بیگی:

سفیر انگلیس بر خلاف عرف بین الملل عمل کرد/ لزوم ورود وزارت خارجه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که سفیر انگلیس با حضور در تجمع غیرقانونی بر خلاف قوانین و عرف بین الملل رفتار کرده است، خواستار اخراج وی از ایران شد.
کد خبر: ۳۷۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ - 13January 2020

سفیر انگلیس بر خلاف عرف بین الملل عمل کرد/ لزوم ورود وزارت خارجهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‎وگویی، در خصوص حضور سفیر انگلستان در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر، اظهار داشت: این موضوع باید از سه منظر مورد توجه قرار گیرد، اول اینکه رفت و آمد سفرا باید تحت نظارت باشد و اگر بخواهند از سفارتخانه خارج شوند باید به نیرو‌های امنیتی اطلاع دهند تا نسبت به تأمین امنیت آن‌ها اقدام شود.

وی افزود: سفیر انگلستان در تجمع کوچکی حضور داشت که سر ناسازگاری با جمهوری اسلامی دارد، او از این تجمع عکس گرفته و اقدام به ساماندهی تجمع کنندگان کرده بود که این برخلاف عرف و قوانین بین المللی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد کفگیر سفارت انگلیس به ته دیگ خورده و پیاده نظامی برای ساماندهی اینگونه اقدامات در اختیار ندارد و مجبور هستند خودشان وارد عمل شوند.

حسن بیگی حضور مخفیانه سفیر انگلستان در تجمع تهران را برخلاف قوانین بین المللی خواند و گفت: این اقدام سفیر انگلستان برخلاف عرف اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است.

وی اظهار داشت: نیرو‌های امنیتی باید طبق منشور سازمان ملل سفیر انگلستان را تحویل وزارت امور خارجه قرار می‌دادند که این کار را انجام دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید سفیر انگلستان را اخراج کند وگرنه سفرای سایر کشور‌ها نیز چنین اقدامی را تکرار خواهند کرد و این دخالت‌ها تبدیل به عرف می‌شود.

حسن بیگی گفت: این فرد در امور داخلی کشور ما دخالت کرده و برخلاف پروتکل‌های امنیتی عمل نموده و بدون اجازه وزارت امور خارجه و نیرو‌های امنیتی در تجمع غیرقانونی حضور یافته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها