عسکریان در نشست خبری خبر داد؛

افزایش ۲۵ درصدی صدقات نقدی و غیر نقدی مردمی در ۹ ماهه امسال

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش ۲۵ درصدی صدقات نقدی و غیر نقدی مردمی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۷۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ - 13January 2020

افزایش ۲۵ درصدی صدقات نقدی و غیر نقدی مردمی در ۹ ماه امسالبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‎پرس، «علیرضا عسکریان» معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی و زیست‌محیطی، مردم کمک‌های فراوانی داشتند، گفت: با توجه به وقوع سیل در ابتدای سال، مردم علاوه بر اینکه بخشی از داشته‌های خود را به سیل‌زدگان کمک کردند، کمک‌های زیادی به کمیته امداد داشتند.

عسکریان با بیان اینکه در سال ۹۶ بودجه سال ۹۷ را به صورت چالشی بستیم، افزود: میزان کمک‌ها در جشن نیکوکاری سال گذشته ۶۸ درصد رشد کرد و در جشن عاطفه‌ها هم ۷۱ رشد داشته است.

معاون توسعه و مشارکت‌های کمیته امداد بیان کرد: در سال ۹۸ صدقات نقدی و غیر نقدی ۲۵ درصد رشد داشته داشت که ۱۱ درصد رشد نقدی بوده است؛ در ۹ ماهه امسال هر ایرانی به طور متوسط ۳۲ هزار ریال صدقه داده است و سرانه صدقه به ازای هر ایرانی ۱۱۶ ریال است که برنامه داریم این مقدار را به ۲۰۰ ریال افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته موضوع ساماندهی صندوق‌های بزرگ معابر در دستور کار قرار گرفت، افزود: تقریباً حدود ۱۰۷ هزار صندوق را تا به امروز جمع‌آوری کرده‌ایم و در سال ۹۸، ۳۵ هزار صندوق جمع‌آوری شده است.

عکسریان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های فناوری، سطح کمک‌های مردمی پایین است، گفت: مردم با کد دستوری #۸۸۷۷* می‌توانند کمک‌های خود را به حساب کمیته امداد واریز کنند. در ۹ ماهه نخست امسال بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط مشارکت‌کنندگان ما که ۵۰ هزار نفر هستند با استفاده از کد دستوری USSD به کمیته امداد کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد درباره ایتام و کودکان تحت پوشش کمیته امداد در طرح «محسنین» عنوان کرد: ۱۲۷ هزار و ۲۶۴ نفر از ایتام تحت پوشش کمیته هستند؛ همچنین در این طرح ۱۸۷ هزار ۹۰۱ نفر تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: ۶۶۹ هزار و ۷۹۹ نفر در ۹ ماهه امسال حامیان کمیته امداد بوده‌اند که بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ برای ایتام و محسنین جمع‌آوری شده است.

عسکریان گفت: به ازای هر یتیم در این ۹ ماهه ابتدایی سال به طور میانگین ۳۲۴ هزار تومان توسط خیرین پرداخت شده است؛ همچنین حامیان محسنین کمیته امداد در سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد رشد داشته و سرانه دریافتی هر نفر از خانواده محسنین، ماهیانه ۱۲۴ هزار تومان است که این پرداختی ۹ درصد رشد کرده است.

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد افزود: ۷۰۰ هزار نفر در کشور داریم که ماهی ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند و ۶۲۹ میلیارد تومان در این ۹ ماهه توسط این افراد پرداخت شده است.

وی درباره طرح مبتنی بر نیاز بیان کرد: این طرح به این صورت است که افراد یک فرزند معنوی را انتخاب و مبتنی بر نیاز فرد، کالا و اقلام برای این مددجو تهیه می‌کنند و به دست او می‌رسانند. جمع مبلغ جمع‌آوری شده در این طرح هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته در همین زمان ۷۶ درصد رشد کرده است.

عسکریان اضافه کرد: مجموعاً در این ۹ ماه ۷۱ میلیارد تومان از طریق روش‌های نوین یعنی استفاده از اپلیکیش، پیامک و... کمک جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد اظهار داشت: در طرح اکرام محسنین ۱۲۷ هزار و ۲۶۴ فرزند که فاقد پدر یا فاقد پدر و مادر هستند، تحت پوشش قرار دارند.

وی درباره راه‌اندازی مراکز نیکوکاری خبرنگاری گفت: تاکنون سه مرکز نیکوکاری خبرنگاری در استان‌های رشت، مازنداران و خراسان رضوی راه‌اندازی شده است؛ همچنین ۱۵۰ مرکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده است و نسبت به سال گذشته ۱۳۵ درصد رشد داشتیم.

عسکریان با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال هزار و ۵۲۴ مرکز نیکوکاری راه‌اندازی شده است، افزود: برنامه ما این است تا سال آینده مراکز ما از مرز هشت هزار مرکز عبور کند.

معاون توسعه مشارکت مردمی کمیته امداد در حوزه پرداخت زکات خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب در ماه رمضان و ۴۶ میلیارد تومان زکات مال جمع‌آوری شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس، مبنی بر راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در نیرو‌های مسلح گفت: اولین مرکز نیکوکاری نیرو‌های مسلح در قزوین راه‌اندازی شده است و مذاکرات برای راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در دیگر استان‌ها در حال انجام است.

عسکریان درباره طرح «هر کارمند یک حامی» عنوان کرد: این طرح توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است و هر کارمند به دلخواه می‌تواند حامی یک مددجوی کمیته امداد شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار