آماده‌سازی کتابی برای چهلم شهادت سردار سلیمانی/ سلام حاج قاسم!

مدیرعامل انتشارات روایت فتح گفت: از قدیم دو کار برای حاج قاسم شروع کرده بودیم که تالیف کتاب اول تمام شده و اصلاحات آن در حال انجام است، اما کتاب دوم مراحل تحقیقات را پشت سر گذاشته و تالیفش طی روز‌های آتی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۷۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ - 13January 2020

آماده‌سازی کتابی برای چهلم شهادت سردار سلیمانی/ سلام حاج قاسم!به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن دریالعل»، مدیرعامل انتشارات روایت فتح در گفت‎وگویی درباره مذاکره و مشورت با نویسندگان همراه انتشارات، برای تهیه اثری درباره شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: از قدیم دو کار برای حاج قاسم شروع کرده بودیم که تالیف کتاب اول تمام شده و اصلاحات آن در حال انجام است، اما کتاب دوم مراحل تحقیقات را پشت سر گذاشته و تالیفش طی روز‌های آتی آغاز می‌شود.

وی با بیان این که قرار بود کتاب‌ها از سوی حاج قاسم خوانده شود و بعد وارد مراحل چاپ قرار گیرد، افزود: هر دو این آثار مربوط به دوران دفاع مقدس حاج قاسم است که به نوعی روایت راویان را شامل می‌شود. قرار بود پس از اتمام نظر حاج قاسم را داشته باشیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

دریالعل با بیان این که احتمالا کتاب نخست به مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی برسد و عرضه شود، گفت: نام اولیه انتخاب شده «سلام حاج قاسم» بود، اما هنوز تصمیم نهایی برای عنوان اثر گرفته نشده است. نویسنده این اثر آقای مجید سان کهن است، اما کتاب دوم درباره کربلای ۵ است که تحقیقات آن به پایان رسیده، ولی بعید است به نمایشگاه کتاب برسد.

وی با تاکید بر مسابقه «قهرمان من» و آغاز پویشی جدید در این حوزه توضیح داد: با آغاز پویش از روز‌های ابتدایی، آثار در حال وصول است و با همکاری اتحادیه اسلامی دانش آموزان کار با قوت پیش می‌رود و طی روز‌های آتی تیزر تلویزوینی آن پخش خواهد شد. قرار است در نمایشگاه کتاب نامه دانش آموزان به حاج قاسم عرضه شود.

مدیر انتشارات روایت فتح با اشاره به سختی کار در حوزه جبهه مقاومت توضیح داد: اتفاقات اخیر و مخصوصا جنگ سوریه و عراق اتفاقات جدیدی است که برای نوشتن از آن دسترسی به نیرو در این حوزه سخت است، اما رایزنی‌ها آغاز شده و قطعا کار غیرکارشناسی و سریع و بدون تحقیق انجام نخواهیم داد. کار ضربتی به سوژه ضربه می‌زند و ما در فکر تولید آثار فاخر با منابع و اسناد هستیم.

یادآور می‌شود این موسسه انتشاراتی، فراخوان مسابقه «قهرمان من» را پیش از این به شرح زیر منتشر کرده بود:

انتشارات روایت فتح با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، مسابقه نامه‌نگاری با موضوع «قهرمان من، حاج‌قاسم سلیمانی» را برگزار می‌کند. این مسابقه ویژه دانش‌آموزان تمامی مقاطع تحصیلی است. در این مسابقه، دانش‌آموزان عزیز می‌توانند خطاب به سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی «نامه» بنویسند و به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. لازم به ذکر است که محدودیتی در تعداد نامه‌ها وجود ندارد.

شعار‌های مسابقه:

ـ قهرمانِ من

ـ سردارِ دل‌ها

ـ سربازِ خمینی

ـ زنده‌باد فرمانده

ـ ما همه سلیمانی هستیم

شرایط مسابقه:

ـ نامه بیشتر از «یک صفحه» نباشد.

ـ درج اطلاعات فردی شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره تماس، نشانی، سن، مقطع تحصیلی و نام مدرسه در نامه‌های ارسالی الزامی است.

ـ انتشارات روایت فتح حق چاپ آثار رسیده را دارد.

مهلت ارسال آثار:

تا ۷ بهمن ماه

جوایز:

۱۱۰ جایزه ۲۰۰ هزار تومانی

روش ارسال نامه‌ها:

شما می‌توانید یکی از روش‌های زیر را برای ارسال نامه‌های خود انتخاب کنید:

ـ ارسال پستی به نشانی: تهران، میدان فردوسی، خیابان شهید سپهبد قرنی، پلاک ۱۶ بنیاد فرهنگی روایت فتح / کدپستی:

۱۵۹۹۹۳۵۱۱۱

ـ ارسال تصویر نامه به نشانی رایانامه: Revayat.nashr@gmail.com

ـ ارسال تصویر نامه در شبکه‌های مجازی به شماره: ۰۹۳۹۹۱۶۹۳۵۱

لازم به ذکر است، پس از داوری آثار، انتشارات روایت فتح برگزیده‌ها را در قالب کتاب، به چاپ خواهد رساند.

همچنین شرکت‌کننده‌ها می‌توانند عکس نامه‌ها را در اینستاگرام با هشتگ‌های #قهرمان_من و #روایت_فتح منتشر کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار