نماینده ارشد کنگره:

ترامپ دروغ می‌بافد تا ترور سلیمانی را توجیه کند

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن تأکید بر اینکه ادعای ترامپ مبنی بر برنامه‌ریزی سپهبد سلیمانی برای حمله به سفارتخانه‌ها اشتباه بوده، گفت: ترامپ اطلاعات دروغین را به هم می‌بافد تا ترور ژنرال ایرانی را توجیه کند.
کد خبر: ۳۷۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ - 13January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ادم شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که نماینده دموکرات ایالت «کالیفرنیا» است در مصاحبه با شبکه «سی بی اس نیوز» اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مقام‌های ارشد دولت وی، دروغ‌بافی می‌کنند تا حمله تروریستی به سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجیه کنند.

وی با اشاره با مصاحبه اخیر «دونالد ترامپ» با شبکه فاکس نیوز گفت: «وقتی رئیس‌جمهور (آمریکا) را در آنجا در شبکه فاکس می‌بینید و این حرف‌ها را از او می‌شنوید، این‌ها سرهم کردن اطلاعات و دروغ‌بافی است.»

شف ادامه داد: «وقتی گفته‌های وزیر دفاع را می‌شنوید، این چیزی نیست که اطلاعات می‌گوید، بلکه به اعتقاد شخصی من سرهم بافی اطلاعات است. وقتی وزیر (خارجه) پامپئو را در نمایش هفته گذشته دیدید که این ادعا را مطرح کرد که تحلیل‌های سازمان اطلاعات بر این پایه و اساس بوده است که حذف (سپهبد) سلیمانی امنیت را تقویت می‌کند و رها کردن وی، امنیت ما را کاهش می‌دهد، این هم سرهم بافی اطلاعات است. این نتیجه‌گیری بر اساس اطلاعات نبود، بلکه نظر شخصی پامپئو بود».

طبق این گزارش، ترامپ و مقام‌های ارشد دولت وی مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی، دستور ترور سپهبد سلیمانی را در واکنش به تهدیدات «قریب‌الوقوع» وی علیه پرسنل آمریکا در منطقه صادر کرد.

ترامپ سپس در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز مدعی شد که سپهبد سلیمانی چهار سفارتخانه آمریکا را هدف گرفته بود و برای حمله به آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بود.

با اینحالف «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز روز یکشنبه در مصاحبه‌ای ادعای رئیس جمهور آمریکا در این باره که ایران به دنبال حمله به ۴ سفارت آمریکایی بوده را رد کرد.

شف درباره این ادعای ترامپ گفت: «جر و بحثی در این خصوص ندارم. فکر می‌کنم کاملاً اشتباه است. هیچ بحثی در جلسات گروه هشت کنگره مبنی بر اینکه چهار سفارتخانه در معرض حمله قرار داشته‌اند، صورت نگرفته است و اطلاعات دقیقی که نشان دهد این (سفارتخانه‌ها) اهدفی خاص بوده‌اند، در اختیار نداریم».

گروه هشت شامل رهبران دو حزب در مجلس نمایندگان و سنا و همچنین رؤسای کمیته‌های اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و سنا می‌شود. این گروه، گزارش‌های جداگانه‌ای را هفته گذشته درباره حمله تروریستی آمریکا به سپهبد سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد دریافت کرده‌اند.

شف گفت که در این جلسه هیچ بحثی درباره حمله احتمالی به سفارت آمریکا در بغداد مطرح نشد و در عوض اطلاعات ارائه شده بیشتر در راستای اظهارات پامپئو بود که هفته گذشته گفت که دولت ترامپ دقیقاً از زمان و مکان حمله‌ای که باید صورت می‌گرفته، اطلاعی نداشته است.

شف ادامه داد: «آنچه که آن‌ها انجام می‌دهند، اغراق و تأکید بیش از حد بر آن چیزی است که اطلاعات نشان می‌دهد. وقتی درباره اقدامات توجیه‌کننده حرف می‌زنید، احتمالاً این امر ما را به سمت جنگ با ایران سوق می‌دهد که این اقدامی خطرناک است».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار