نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

جهان مدیون شهید «سلیمانی» است/ «حاج‌قاسم» پیام‌آور وحدت بود

ماموستا «فایق رستمی» گفت: جهان مدیون شهید سلیمانی است؛ چرا که این مجاهد اسلام خطوط جغرافیایی جهان اسلام و حتی بین‌المللی را از لحاظ امنیت تامین کرد.
کد خبر: ۳۷۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ - 13January 2020

جهان مدیون شهید سلیمانی است/ حاج‌قاسم پیام‌آور وحدت بودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، ماموستا «فایق رستمی» نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز (دوشنبه) در نهمین پیش‌همایش «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» ویژه گرامی‌داشت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و همرزمانش که در کتابخانه حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سه حادثه دلخراش و دردناک همه ملت ایران اسلامی و همه مسئولان و در راس رهبر معظم انقلاب اسلامی را داغ‌دار کرد.

وی اضافه کرد: جهان مدیون شهید سلیمانی است؛ چرا که این مجاهد اسلام خطوط جغرافیایی جهان اسلام و حتی بین‌المللی را از لحاظ امنیت تامین کرد.

ماموستا «فایق رستمی» تصریح کرد: این تنها یک حرف نیست، یک حقیقت است که سردار سلیمانی نقش مهمی در تحقق امنیت در خطوط جغرافیایی جهان اسلام شد.

وی شهادت جمعی از هموطنان را در حادثه هواپیمایی اوکراین تسلیت گفته و بیان داشت: این واقعه هم بسیار تلخ بود و موجب تاثیر شخصیت‌های مختلف و مردم کشور شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: غمخواری سپاه در این موضوع تا این حد بود که فرماندهان این نیروی ارزشی عنوان کردند، ای کاش میان آن‌ها بودیم و می‌مردیم و این نهایت تاثر و همدردی است که توسط نیروهای همیشه در عرصه و جان برکف سپاه انجام شد.

وی با بیان اینکه موضوع مسئله ایمان‌داران و عطوفت و مهربانی مانند همان کالبد انسانی است که اگر عضوی به درد آید، سایر اعضا هم متاثر می‌شوند، گفت: هدف مسلمانان از جنگ، پیروزی توسعه‌طلبی، کشورگشایی و کسب سلطه بر دیگران نیست.

ماموستا «فایق رستمی» تصریح کرد: سلطه‌طلبی و کشورگشایی و از بین بردن زیربنای اقتصادی کشورهای اسلامی اهدافی است که سران استکباری آن را دنبال کند.

دین اسلام مکتب آزادی‌خواهی و عدالت است

وی اذعان داشت: برخی از کشورهای اسلامی به واسطه همین سلطه‌گرهای جهان استکبار، امروز به وضعیتی گرفتار شده‌اند که اگر سال‌ها تلاش کنند، نمی‌توانند زیربناهای اقتصادی خود را بازسازی کنند.

به گفته ماموستا «فایق رستمی»، دین اسلام مکتب آزادی‌خواهی و عدالت است و دشمنان اسلام مخالف چنین ایدئولوژی و مکتبی هستند چرا که آن را مخالف خود می‌دانند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: بصیرت، بیداری، آینده‌نگری نیاز امروز جوامع اسلامی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

وی افزود: مسلمانان باید با زمان‌شناسی کید دشمنان را به خوبی شناسایی کنند و با شناخت کافی دشمن و توانایی‌های آنان زمینه شکست آن‌ها را فراهم سازند.

سردار سلیمانی پیام‌آور وحدت بود

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی پیام‌آور وحدت  ملت بر دشمنان بود و این پیام را رساند که راه نفوذ به کشور ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه در مسئله مقاومت و جهاد در راه خدا، سه مسئله بسیار مهم است، گفت:‌ جنگ به‌خاطر دفاع از جان، جنگ برای دفاع از دین و جنگ برای دفاع از مستضعفین، سه مولفه مهم در بحث جهاد است.

ماموستا «فایق رستمی» خاطرنشان کرد:‌ پیامبر رحمت 14 سال با صبر و شکیبایی در مکه مکرمه و مدینه منوره نشست و مردم را به دین خدا دعوت و آزار و اذیت‌های فراوان دشمنان اسلام را به خود قبول بدون اینکه اقدام به جنگ نماید.

وی گفت: اگر حق جلوی باطل را نگیرد باطل همه جای جهان گسترش یافته و اماکن دینی کامل تخریب می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در دفاع مقدس 37 کشور جهان به مقابله با انقلاب نوپای ایران اسلامی آمدن ولی چون نصرت خدا با ما بود شاخ دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم.

وی اظهار کرد: اتحاد و همبستگی یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی ملت ایران در برابر جبهه تا دندان مسلح دشمان بود.

ماموستا «فایق رستمی» اظهار داشت: حضور دشمن‌شکن مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک بزرگ مرد تاریخ شهید سلیمانی رسالت مسؤولان را در خدمت هرچه بیشتر به آنان دوچندان کرد.

وی افزود: در کردستان خدمات خوبی انجام گرفته اما در این شرایط حساس می‌طلبد مسؤولان بیشتر به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم توجه کنند.

امام جمعه سنندج در پایان خواستار بازگشایی مرز باشماق به روی کولبران و اقدامات لازم برای نجات زریوار به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم استان شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار