مراسم بزرگداشت شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از سوی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹ - 14January 2020

مراسم بزرگداشت شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی در قم برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، مراسم عزاداری ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی از سوی آیت‌الله سید‌محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی از اساتید حوزه علمیه قم طی سخنانی در این مراسم، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه اظهار داشت: واقعه سقوط هواپیما برای همه ملت ایران بسیار سنگین و دردناک بود و جوانانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، خیلی عزیز بودند از این رو علت این اتفاق باید بررسی شود.

وی ادامه داد: این حادثه ناشی از یک خطای انسانی بوده و باید ابعاد آن به درستی بررسی شود، اما نباید با یک تحلیل غلط، نظام را زیر سوال ببریم.

رفیعی همچنین خطاب به خانواده‌های داغدار جانباختگان سقوط هواپیما و جامعه دانشگاهی کشور گفت: بدانید که دل تمام ملت ایران از این واقعه متاثر شد.

وی بیان داشت: فقدان از دست دادن این جوانان و شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی قابل جبران نیست.

در این آیین آیات عظام سید موسی شبیری زنجانی و سید‌محمد‌علی علوی گرگانی از مراجع تقلید، آیت‌الله مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین، بهرام سرمست استاندار و مرتضی حیدری فرماندار قم و اقشار مختلف مردم قم حضور داشتند.

زهرا حسنی سعدی، محمد امین بیروتی، سارا حمزه ای، امیرحسین اویسی و عسل اویسی از جمله شهدای قمی این سانحه هستند و البته شهید محمد صالحه همسر شهیده زهرا حسنی سعدی، اصالتا تهرانی است و قرار است پیکر‌های مطهر این شهدا پس از شناسایی و تشییع در حرم مطهر حضرت معصومه (س) دفن شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها