نخست‌وزیر کانادا:

اگر تنش‌های اخیر منطقه نبود، اتباع کانادایی اکنون در کنار خانواده‌هایشان بودند

جاستین ترودو تنش‌زایی در منطقه را عامل اصلی قربانی شدن مسافران هواپیمای اوکراینی عنوان کرد و گفت: اگر تنش‌های اخیر منطقه نبود، اتباع کانادایی اکنون در کنار خانواده‌هایشان بودند.
کد خبر: ۳۷۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ - 14January 2020

عامل اصلی قربانی شدن مسافران هواپیمای اوکراینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در مصاحبه با «گلوبال نیوز تی‌وی» تنش‌زایی در منطقه را عامل اصلی قربانی شدن مسافران هواپیمای اوکراینی تلقی کرد که هفته گذشته در آسمان ایران دچار سانحه شد.

وی تاکید کرد: اگر تنش‌های اخیر منطقه نبود، اتباع کانادایی اکنون در کنار خانواده‌هایشان بودند.

نخست‌وزیر کانادا همچنین با لحنی تند گفت: قطعاً ترجیح می‌داد از قبل در جریان قصد آمریکا برای اقدام علیه سردار سلیمانی قرار بگیرد حال آنکه چنین اتفاقی نیفتاد.

ترودو خاطرنشان کرد: آمریکا تصمیم‌های خود را می‌گیرد؛ ما تلاش می‌کنیم در زمینه مسائل مهم مانند یک جامعه بین‌المللی رفتار کنیم، اما گاهی برخی کشورها بی‌آنکه متحدانشان را در جریان بگذارند، اقداماتی انجام می‌دهند.

چهارشنبه هفته گذشته، در حالی که جو منطقه به‌دلیل اقدام خصمانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی ملتهب بود؛ هواپیمای مسافربری اوکراین که اغلب سرنشینان آن را اتباع ایرانی-کانادایی تشکیل می‌دادند، به‌واسطه خطای انسانی، هدف موشک پدافند هوایی ایران قرار گرفت که در نتیجه آن 176 نفر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار