در دیدار فرمانده کل سپاه با نخست‌وزیر سوریه مطرح شد؛

سپهبد سلیمانی معمار میدانی شکست‌های آمریکاست/ آزادگان جهان قدردان سردار سلیمانی هستند

نخست وزیر سوریه از سردار سلیمانی به‌عنوان قهرمانی بی‌نظیر که همه کشور‌های محور مقاومت و انسان‌های شریف در جای‌جای جهان قدردان این سردار سرافراز هستند نام برد و گفت: ایثار، ازخودگذشتگی و ده‌ها سال فعالیت این شهید بزرگ در راستای استقرار امنیت در منطقه با هیچ واژه‌ای قابل وصف نیست.
کد خبر: ۳۷۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ - 14January 2020

اعطای بالاترین نشان نیرو‌های مسلح سوریه به سپهبد شهید قاسم سلیمانی/ کشور‌های محور مقاومت و انسان‌های شریف در جهان قدردان این سردار سرافراز هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه که در راس هیئتی بلندپایه به کشورمان سفر کرده است، به‌منظور عرض تسلیت شهادت سردار سربلند سپاه اسلام و جبهه مقاومت، سپهبد «قاسم سلیمانی»، با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه، با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر سلامی در این دیدار با تأکید بر اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی طی بیش از چهار دهه همواره لباس جهاد بر تن داشت، گفت: شهید سلیمانی فرمانده‌ای بی‌نظیر، تکرارنشدنی و اسطوره‌ای جاودان است که نام، یاد و اثرات وجودی او هرگز از حافظه ملت‌های مسلمان پاک نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی گرچه در ایران به دنیا آمد، اما در اثر مجاهدت‌هایی که در بلاد اسلامی انجام داد، شخصیتی متعلق به جهان اسلام است و به‌ویژه در عراق، سوریه و لبنان جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: از این رو ما نیز متقابلاً شهادت این سردار جبهه مقاومت را به شما تسلیت عرض می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه برای سردار سلیمانی همه بلاد اسلامی وطن محسوب می‌شد و مرز‌های جغرافیایی عاملی نبود که او را متوقف کند، بیان کرد: این شهید والامقام به همه اقوام عشق می‌ورزید و به همین دلیل پس از شهادت وی جهان اسلام عزادار شد.

وی با تأکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی در قلب‌های ما زنده است و راه او با قدرت تداوم خواهد داشت، گفت: شهید سلیمانی معمار میدانی شکست‌های آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و متحدان آن‌ها در منطقه بود و امروز تأثیر ماندگار این فرمانده بزرگ در اقتداربخشی به جبهه مقاومت و ایستادگی مجاهدانه آنان برابر دشمنان امت اسلام را به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در واکنش به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، گفت: ساعتی پیش از دفن پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی موشک‌های ما به پرواز درآمدند و مهمترین پایگاه آمریکایی در منطقه درهم کوبیده شد؛ این اقدام شجاعانه حماسه‌ای استثنایی بود و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آن به نمایش درآمد و رژیم صهیونیستی و دشمنان امت اسلامی پیام خود را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: به تجربه دریافته‌ایم که در برابر دشمن باید با اقتدار رفتار کرد و این دقیقاً بخشی از تفکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ بنابراین راه و مسیر روشن سردار شهید قاسم سلیمانی ادامه دارد و ما به آن پایبند هستیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامیت ارضی سوریه را همانند تمامیت ارضی کشور خود دانسته و به آن احترام می‌گذارد، خطاب به نخست وزیر سوریه گفت: تا آخر کنار شما هستیم، میدان را ترک نمی‌کنیم تا تمامی دشمنان سوریه را ترک کنند و به طور قطع این اتفاق خواهد افتاد.

عماد خمیس نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار بیان کرد: به نام خود، دولت و ملت سوریه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم؛ ایثار، ازخودگذشتگی و ده‌ها سال فعالیت این شهید بزرگ در راستای استقرار امنیت در منطقه با هیچ کلام و واژه‌ای قابل وصف نیست.

وی از سردار سلیمانی به عنوان قهرمانی بی نظیر که همه کشور‌های محور مقاومت و انسان‌های شریف در جای‌جای جهان قدردان این سردار سرافراز هستند نام برد و افزود: همه ما نیز در سوریه اذعان می‌کنیم که شهادت سردار سلیمانی عزای ما هم هست و سوریه در این ایام به دلیل شهادت این سردار دلاور روز‌های حزن‌انگیزی را سپری می‌کند و جای جای آن مجالس عزا برپا است.

عماد خمیس خاطرنشان کرد: همان‌طور که رئیس جمهور محترم سوریه، بشار اسد هم گفته‌اند «فرمانده سلیمانی برای سال‌های متمادی و بلکه صد‌ها سال در قلب‌های مردم سوریه خواهد ماند» و به همین دلیل بالاترین نشان نیرو‌های مسلح سوریه را به پاس مجاهدت‌های این سردار بزرگ به همراه آورده‌ایم تا تقدیم خانواده این سردار بزرگ شود.

نخست وزیر سوریه در پایان تأکید کرد: هرچند شهادت سردار سلیمانی توسط دشمنان سوریه و ایران و با دستان ناپاک آمریکا انجام شد، اما به طور قطع خون پاک فرمانده بزرگ، شهید سلیمانی و یاران شهیدش فرهنگ مقاومت را برای هزاران سال در منطقه جاودان خواهد کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها