جنبش حق بحرین:

حضور نظامیان آمریکایی در بحرین غیرقانونی است

یک عضو جنبش معارض «الحریات و الدیمقراطیة» (حق) در بحرین گفت: حضور نظامی آمریکا در این کشور غیرقانونی است.
کد خبر: ۳۷۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 14January 2020
حضور نظامیان آمریکایی در بحرین غیرقانونی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه المنار، «عبدالغنی الخنجر» عضو جنبش معارض حق در بحرین اظهار داشت: حضور نظامی آمریکا در این کشور فاقد هرگونه مشروعیت و حضوری نامطلوب است.
 
وی با اشاره به اینکه حضور نظامیان آمریکا در بحرین غیرقانونی است، گفت: حضور این نظامیان به‌دلیل معاهدات امضا شده با رژیم بحرین و به دور از هرگونه مشروعیت قانونی است و این معاهدات نیز به‌صورت محرمانه امضا شده و در طول دهه‌های گذشته در سایه حمایت از رژیم بحرین، باعث ایجاد مشکلات و درد و رنج مردم این کشور شده است.
 
عضو جنبش معارض حق افزود: رژیم بحرین فاقد مشروعیت مردمی و رژیمی دیکتاتوری است که مردم در آن هیچ نقشی ندارند و در اتخاذ تصمیمات و وضع قوانین به‌خصوص قوانین حساس هیچ نقشی ندارند؛ همچنانکه مردم در پارلمان صوری بحرین نماینده واقعی ندارند و لذا پایگاه‌‌های نظامی بیگانه از جمله پایگاه آمریکا (ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا) و نیز پایگاه انگلیس به‌صورت غیرقانونی و به دور از اراده و خواست آزادانه ملت ایجاد شده‌اند.
 
الخنجر تاکید کرد: دشمنی با آمریکا به‌صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و دلیل آن هم سیاست‌های تجاوزکارانه «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور این کشور است؛ به‌گونه‌ای که نظامیان آمریکایی به عنصری نامطلوب برای ملت‌های منطقه تبدیل شده‌اند.
 
وی در پایان یادآور شد: ترامپ سعی دارد خود را حامی ملت‌های معترض و تظاهرات‌کنندگان نشان دهد اما باید سوال کرد که در سایه اقدامات سرکوبگرانه رژیم‌های بحرین و عربستان که زندان‌های آن‌ها مملو از هزاران فعال و زندان سیاسی است، ترامپ کجاست؟
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار