سخنگوی دولت عراق:

توافقی برای ابقای نظامیان آمریکایی در خاک عراق انجام نمی‌شود

«ویلیام ورده» با اشاره به اینکه تا به این لحظه، دولت عراق به اجرای تصمیم پارلمان درباره عقب‌نشینی تمامی نیروهای خارجی از کشور، پایبند است، گفت: هیچ توافقی نیز با دولت آمریکا درباره ابقای این نیروها در دست نیست و دولت در مسیر درست در اجرای مصوبه پارلمان است.
کد خبر: ۳۷۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ - 14January 2020

توافقی برای ابقای نظامیان آمریکایی در خاک عراق انجام نمی‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ویلیام ورده» سخنگوی دولت عراق اظهار داشت: کشورش هیچ توافقنامه‌ای با واشنگتن برای ابقای نیروهای آمریکایی در عراق برای تداوم نبرد با داعش، امضا نخواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان، تصریح کرد: دولت عراق از مصوبه پارلمان در پنجم ژانویه جاری در خصوص عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور در پی شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و سایر همرزمانشان، در حمله اخیر آمریکا، حمایت می‌کند.

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد: تا به این لحظه، دولت عراق به اجرای تصمیم پارلمان درباره عقب‌نشینی تمامی نیروهای خارجی از کشور، پایبند است و مقصود از نیروهای خارجی تنها نیروهای آمریکایی نیست، بلکه تمامی نیروهای خارجی حاضر در خاک عراق است؛ هیچ توافقی نیز با دولت آمریکا درباره ابقای این نیروها در دست نیست و دولت در مسیر درست در اجرای مصوبه پارلمان است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها