رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی:

ایران به لحاظ نفوذ و قدرت نظامی در منطقه حرف اول را می‌زند

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: عقب نشینی کاخ سفید و ترامپ نشان داد که ایران چه به لحاظ نفوذ و مشروعیت و چه قدرت نظامی در منطقه حرف اول را می‌زند.
کد خبر: ۳۷۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 14January 2020

ایران به لحاظ نفوذ و قدرت نظامی در منطقه حرف اول را می‌زندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان آبادی» در گفت‌وگویی، پیرامون تحلیل اتفاقات اخیر منطقه اظهار داشت: دشمن بعد از حمله تروریستی و بعد از ترور سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی تصور داشت که با این کار خود می‌تواند به نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه آسیب زده و توان نظامی ایران را زیر سوال ببرد.

ولی به لطف پروردگار، پشتیبانی مردم و هدایت  رهبر معظم انقلاب اسلامی و شجاعت نیرو‌های نظامی به ویژه پاسداران انقلاب اسلامی، این حادثه تلخ به نفوذ و جایگاه نظامی ایران در منطقه کمک کرد.

وی افزود: در داخل کشور نیز در همراهی که در تشییع شهدای مقاومت شاهد بودیم با حمایتی که از نظام اتفاق افتاد و پیوندی که میان مردم عراق و ایران ایجاد شد شاهد به رخ کشیدن نفوذ معنوی، مذهبی و سیاسی ایران در عراق بودیم اگر چه همراهی بی‌مانند مردم در ایران از همه گروه‌ها و جناح‌ها نشان داد که نظام ایران به پشتوانه مردم دارای مشروعیت بوده و دارای قدرت بالایی در منطقه است.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر پاسخ کوبنده و قدرتمند سپاه پاسداران و حمله موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های آمریکا در منطقه ضمن این که موجب عقب نشینی خفت بار آمریکا شد بلکه نشان داد ایران به لحاظ نظامی قدرتی آسیب پذیر نبوده بلکه قدرتی فرامنطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: در تاریخ آمریکا به جز حمله انتحاری هواپیما‌های ژاپنی به کشتی‌های آمریکایی در بندر پرل هاربر که با پاسخ اتمی آمریکا مواجه شد تاکنون کسی جرأت حمله به آمریکا را پیدا نکرده بود. اما ایران با قدرت تمام و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قدرت نظامی خود را به رخ جهان و آمریکا کشید و آمریکا مورد هجوم وسیع قرار داد.

رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: در پی آن عقب نشینی کاخ سفید و ترامپ نشان داد که ایران چه به لحاظ نفوذ و مشروعیت و چه به لحاظ قدرت نظامی در منطقه حرف اول را می‌زند و بازدارنگی نظامی ایران به حدی است که نه تنها آمریکا بلکه دیگر متحدان او جرأت کوچک‌ترین اقدام علیه ایران و منافع ایران و علیه حوزه قدرت ایران را پیدا نخواهند کرد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به عقیده من اگر بعد از انقلاب اسلامی بخواهیم یکی از نقاط عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ حمایت مردمی، قدرت نظامی، توان بازدارندگی و شرایط بین المللی ارزیابی کنیم به برکت خون شهدای مقاومت، هدایت رهبری مقام معظم رهبری و همراهی ملت این مقطع یکی از مقاطع طلایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها