مراسم بزرگداشت شهید «محمدامین بیروتی» در مرکز خدمات حوزه علمیه قم + تصاویر

مراسم بزرگداشت شهید «محمد امین بیروتی» از شهدای سانحه هوایی سقوط هواپیمای اوکراین صبح امروز در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ - 14January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید «محمد امین بیروتی» یکی از شهدای قمی سانحه هوایی سقوط هواپیمای اوکراین با حضور علما و طلاب و خانواده معظم شهید بیروتی در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه طی سخنانی در این مراسم با استناد به حدیثی از امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: وقتی خدا ملت یا بنده‌ای را دوست دارد، او را مبتلا به بلا‌ها و گرفتاری‌هایی می‌کند تا به رشد و کمال خود برسد و می‌خواهد در این کوره مشکلات، خوب آبدیده شود.

وی همچنین با اشاره به آیه شریفه‌ای «وکذالک جعلنا لکل نبی عدوا شیاطین الانس و الجن یوحی بعضهم الی بعض زخرف القول غرورا» افزود: در طول تاریخ همواره این چنین بوده که دشمنان و شیاطین سر راه پیامبران الهی و انسان‌هایی که دین را پیاده می‌کنند، کمین می‌کنند.

ربانی تصریح کرد: هر وقت ملت بزرگ ما حماسه‌ای جاودانی را خلق می‌کند، دشمنان تلاش می‌کنند ابهت این حماسه را بشکنند و دیدیم که پس از حضور ده‌ها میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر‌های سرداران شهید مقاومت چه حماسه‌ای را خلق کردند که دشمنان لب به اعتراف گشودند، ولی عده‌ای خودفروخته با پاره عکس سردار شهید و سردادن شعار‌های هنجارشکنانه، به دنبال لطمه زدن به وحدت و حماسه مردم بودند.

وی با عرض تسلیت شهادت عده‌ای از هموطنان در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی ابراز کرد: همه ملت داغدار این مصیبت بزرگ هستند و مردم عزیز ما شهدای این سانحه را همچون دیگر شهدای بزرگوار، تکریم می‌کنند.

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: قرآن وعده صبر و پیروزی داده است و مسئولان باید بیش از پیش قدر ملت را بدانند و ملت نیز مثل همیشه حضور خود را در صحنه حفظ کرده و پشتیبانی نیرو‌های مسلحی باشند که بیش از چهل سال از امنیت کشور ما حراست می‌کنند، باشند.

این مراسم با مرثیه سرایی حاج عباس حیدرزاده همراه بود.

مراسم بزرگداشت شهید «محمدامین بیروتی» در مرکز خدمات حوزه علمیه قم+ تصاویرمراسم بزرگداشت شهید «محمدامین بیروتی» در مرکز خدمات حوزه علمیه قم+ تصاویرمراسم بزرگداشت شهید «محمدامین بیروتی» در مرکز خدمات حوزه علمیه قم+ تصاویرمراسم بزرگداشت شهید «محمدامین بیروتی» در مرکز خدمات حوزه علمیه قم+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها