تولیت آستان قدس رضوی:

شهید «قاسم سلیمانی» یک سرباز واقعی برای ولی فقیه و امتداد نسل عمار بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امتداد نسل عمار بود؛ امتداد نسلی که امام علی (ع) در فراق آن‌ها اشک می‌ریخت و افسوس می‌خورد.
کد خبر: ۳۷۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ - 14January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی عصر امروز در مراسم هفتمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام علی (ع) کرمان اظهار داشت: از میان مردم، مردانی هستند که با خدای خود پیمان بستند؛ برخی از آن‌ها بر این پیمان به شهادت می‌رسند و برخی منتظرند، اما از عهدی که بستند برنمی‌گردند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: این اجتماع عظیم و باشکوه برای مرد و مردانی است که تجسم عینی این آیه شریفه بودند.

وی تصریح کرد: خانواده‌های بزرگواری عزیزان‌شان را در این مراسم تشییع باشکوه و بی‌نظیر از دست دادند که عده‌ای از خانواده شهدا و جانبازان و روحانیت و ناجا و بخش‌های مختلف بودند. لازم می‌دانم از خداوند برای جانباختگان طلب رحمت و مغفرت کنم و امیدوارم روح همه آن‌ها را با شهدای کربلا محشور فرماید و برای خانواده‌ها و بازماندگان صبر درخواست می‌کنم.

مروی با ذکر این سؤال که شهید حاج قاسم چه خصوصیاتی داشت که این‌گونه دل‌های مردم در فراق و شهادت او سوخت و اشک مردم جاری شد، ادامه داد: ما قهرمان در تاریخ زیاد داشتیم، انسان‌های دارای شهامت و تحول در تاریخ فراوان بودند، اما همه آن‌ها نتوانستند با مردم یک ارتباط عمیق عاطفی، احساسی و دینی ایجاد کنند.

وی بیان کرد: حاج قاسم قهرمان و شجاع بود. همه مدیون حاج قاسم هستیم. امنیت عراق مدیون تلاش‌ها و تدبیرهای حاج قاسم است و این‌ها می‌تواند پیوندی عمیق و ناگسستنی بین مردم ایجاد کند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) بعد از جنگ صفین در مسجد کوفه نشسته بودند، جمعی از یاران حلقه زده بودند و حضرت بین سخنان به یاد عزیزان‌شان افتادند و فرمودند «أین عمار». حضرت به یاد تمام اصحاب باوفا و قهرمانش که در جنگ صفین شهید شده بودند، گریستند و فرمودند «چقدر حسرت دیدن این برادران عزیزم را دارم».

وی ادامه داد: حاج قاسم امتداد چنین نسلی است؛ امتداد عمار، ذوالشهادتین، امتداد نسلی که امام علی (ع) در فراق آنها اشک می‌ریزد و افسوس می‌خورد.

مروی با بیان اینکه حاج قاسم، اهل سداد و استحکام بود، مومن هم در عمل محکم و سدید است و هم در فکر و اندیشه دارای قوت و استحکام است، افزود: «عمل سدید» یعنی اینکه انسان کار خوب انجام دهد، پای آن بایستد و سختی‌ها و تنگناها و خطرها را تحمل کند؛ اما عقب‌نشینی نکند.

وی اضافه کرد: حاج قاسم خوب فکر می‌کرد، درست و صحیح می‌اندیشید، مغز متفکری بود که درست فکر و طراحی می‌کرد، انجام می‌داد و مقاومت می‌کرد. حاج قاسم از روی عواطف، احساسات و هیجانات تصمیم نمی‌گرفت، بلکه دارای فکر سدید بود و خطی که از دوران نوجوانی و جوانی آغاز کرد تا لحظه شهادت بدون کمترین تردید و تزلزلی ادامه داد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خیلی‌ها با حاج قاسم و حاج قاسم‌ها بودند، اما بعد مسیرشان تغییر کرد؛ ولی حاج قاسم در همان مسیر مستحکم ماند و شهید شد. حاج قاسم در راهش پایبندی از خود نشان داد در سخت‌ترین شرایط و دشوارترین موقعیت‌ها کسی در او تزلزلی مشاهده نکرد؛ چراکه در تاریخ زیاد داشتیم کسانی که در مسیر زندگی تردید داشتند.

وی با بیان اینکه سختی‌ها در این گستره بزرگ زیاد بود اما حاج قاسم به راهش ادامه داد، خسته نشد از پای ننشست و نگفت نوبت دیگران است، ادامه داد: او همان نشاط و استحکام و قدرت و ایمان راسخ و احساس مسئولیت را حفظ کرد؛ این‌ها هستند که جامعه را حفظ می‌کنند و از ایمان مردم را نگهبانی می‌کنند.

سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» یک سرباز واقعی برای ولی فقیه بود

مروی تأکید کرد: حاج قاسم از کسانی نبود که به او می گفتند سوریه دیگر از دست رفته است و همه دست به دست هم دادند که سوریه را نابود کنند، این‌ حرف‌ها نه‌تنها هیچ رعب و وحشت ایجاد نکرد، بلکه به تعبیر قرآن، ایمانش بیشتر شد و با توکل به خدا سوریه و بعد عراق را از چنگال داعشیان بیرون آورد.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: حضور جمعیت ده‌ها میلیونی در تشییع جنازه و عزاداری باشکوه در شهرهایی که این پیکرها را نبردند، به خاطر اخلاص حاج قاسم بود؛ زیرا او برای خدا کار می‌کرد، دنبال انجام وظیفه بود و در این راه از هیچ کوششی دست برنداشت.

وی اظهار کرد: این حضور چندمیلیونی مردم قابل تعریف و تحلیل نیست، ولی با آیه قرآن می‌شود تحلیل کرد؛ آن‌هایی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند، خداوند محبت آن‌ها را در دل‌ها قرار می‌دهد» و چه عمل صالحی بالاتر از نابودی داعش که حاج قاسم در عرض چندماه ریشه آنها را از بین برد.

مروی بیان کرد: او برای خدا کار کرد و قدم برداشت. او به دنبال کسب شهرت و عنوان و مقبولیت نبود، بلکه فقط خدا در نظرش بود. حاج قاسم رسانه و تیم رسانه‌ای نداشت، اما خدا این‌گونه محبتش را در دل مردم قرار داد؛ چون حقیقتا عبد صالح خدا بود.

وی با اشاره به ولایت مداری حاج قاسم سلیمانی، افزود: او در مسائل سیاسی و نظامی دارای فکر و نظر بود، هم طراح و تئوریسینی چیره‌دست بود و هم اهل عمل بود و همه توجهش این بود که رهبری به چه جمع‌بندی می‌رسند و آن را عملی می‌کرد. متعبد بود به نظر ولایت فقیه و خودش را در نظر ولی فقیه به حساب نمی‌آورد. او یک سرباز تسلیم فرمانده بود.

مروی با بیان اینکه دشمن زبون جرات نکرد که رودررو با او بجنگد، نقشه کشیدند، دزدانه نیمه‌های شب با هواپیمای بدون سرنشین او را به شهادت برسانند، تصریح کرد: این برای دشمن هیچ قدرت و قوت نظامی نیست که نیمه‌شب دشمنت را غافلگیر کنی؛ او که همیشه در میدان بود.

وی با ذکر این مطلب که نیروهای مسلح و سپاه پاسداران جواب خوبی دادند، توضیح داد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات نکرد که حتی یک گلوله به سمت آمریکا شلیک کند؛ اما سپاه با شلیک چندین موشک به پایگاه آمریکا در منطقه، هیمنه و ابهت آمریکا را فروریخت.

این خادم امام رضا با اشاره به اینکه دشمن فقط با جنجال تبلیغاتی تلاش می‌کند تا ضعف و ذلت خود را پنهان کند، بیان کرد: از اینکه تعدادی در هواپیما جان خود را از دست دادند، واقعا متأسفیم و این غم برای ما سخت و دشوار است؛ اما آمریکا این موضوع را برجسته می‌کند تا ضعف خود را پنهان کند.

وی گفت: جان یک نفر هم برای ما ارزش دارد و حراست و حفاظت از جان انسان‌ها یک وظیفه است. در شرایط جنگی خطایی صورت گرفته اما اینکه منشأ این خطا چه بود هنوز روشن نشده و هنوز کارشناسان نتیجه را اعلام نکرده‌اند. آیا لشکر سایبری آمریکا اینجا نبود؟ آیا دست پلید آمریکا در اینجاست؟ این احتمال وجود دارد.

مروی با بیان اینکه عده‌ای از سربازان بدون یونیفرم آمریکایی در ایران، سقوط هواپیما را بهانه کردند و به خیابان‌ها ریختند، گفت: آن‌ها با این حرکات حقیرانه و ذلیلانه خود می‌خواستند خفت آمریکا را به‌گونه‌ای تحت‌الشعاع قرار بدهند.

وی عنوان کرد: رسانه‌های خارجی حضور چندصد نفر در شهرها را بزرگ جلوه دادند تا حضور میلیونی ایرانی‌ها و وفاداری آن‌ها را در تشییع پیکر شهید سلیمانی و همچنین ذلت آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کج‌‌فهمی است که ما خیال کنیم آمریکا از خصومت علیه ایران دست برمی‌دارد، افزود: با حضور میلیونی ایرانی‌ها در صحنه، مطمئناً آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: سرداران سلامی و حاجی‌زاده مایه افتخار ملت و در برابر آمریکا با قدرت و با صلابت و شجاع هستند؛ اما در برابر مردم گفتند که گردن ما از مو باریک‌تر است و اینکه کاش ما در آن هواپیما بودیم. این ادب، تواضع، خضوع و صداقت در برابر مردم قابل تحسین است و از سرداران سپاه اسلام جز این توقعی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها