پارلمان آلمان ترور سردار سلیمانی را فاقد مشروعیت دانست

هیات ارزیابی کارشناسانه ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی از سوی آمریکا در پارلمان آلمان، مشروعیت این اقدام را زیر سوال برد.
کد خبر: ۳۷۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ - 14January 2020

پارلمان آلمان ترور سردار سلیمانی را فاقد مشروعیت دانستبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، پارلمان آلمان (بوندستاگ) امروز (سه‌شنبه) با انتشار ارزیابی کارشناسانه‌ای، نسبت به مشروعیت عملیات ترور سردار سلیمانی توسط ارتش آمریکا و همخوانی آن با حقوق بین‌الملل ابراز تردید کرد.

شبکه دویچه‌وله در این رابطه نوشت: در این ارزیابی کارشناسانه که به خواست حزب چپ‌های آلمان تهیه شد، کارشناسان تصریح کرده‌اند: «در آنچه که دستگاه دولتی ایالات متحده به عنوان شواهد ارائه کرده است، این قابل تشخیص نیست که چرا کشتن قاسم سلیمانی به‌طور قطعی ضروری بوده تا به عنوان آخرین وسیله ممکن جلو خطری قریب‌الوقوع گرفته شود که گفته می‌شود متوجه جان آمریکاییان بوده است».

در این ارزیابی همچنین آمده است که عملیات ترور سلیمانی توسط پهپادهای آمریکایی شروط یک «ضربه نجات‌بخش پایانی» را برآورده نمی‌کند و به همین دلیل به نظر می‌رسد که ناقض حقوق بین‌الملل و منشور مدنی سازمان ملل در راستای برخورداری از حق زندگی است.

بنا بر این گزارش، سردار سلیمانی فرمانده شهیدِ نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون شهیدِ حشد الشعبی (نیروهای مردمی عراق) به همراه تعدادی از همرزمان خود بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد، به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و به وسیله موشک‌های شلیک شده از پهپاد‌های نظامیان تروریست آمریکا به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها